Istanbul Arnavutköy Municipality
  • Duties and Working Regulations

    3 year ago

    T.C.

    ARNAVUTKÖY BELEDİYE BAŞKANLIĞI

    SOSYAL DESTEK HİZMETLERİ MÜDÜRLÜĞÜ

    GÖREV VE ÇALIŞMA YÖNETMELİĞİ


    BİRİNCİ BÖLÜM

    Amaç, Kapsam, Hukuki Dayanak ve Tanımlar

     

    Amaç

    MADDE 1- 

    (1) Bu yönetmeliğin amacı Sosyal Destek Hizmetleri Müdürlüğü teşkilat yapısını, hukuki statüsünü, görev, yetki ve sorumluluklarıyla, çalışma usul ve esaslarını belirleyerek, hizmetlerinin daha etkin ve verimli yürütülmesini sağlamaktır. 

    Kapsam

    MADDE 2

    (1) Bu yönetmelik Sosyal Destek Hizmetleri Müdürlüğü’nün; hukuki statüsünü, görev, yetki ve sorumlulukları ile çalışma usul ve esaslarını kapsar.

    Hukuki Dayanak

    MADDE 3- 

    (1) Bu yönetmelik, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu, 5393 sayılı Belediye Kanunu, Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına Dair Yönetmelik ve diğer ilgili mevzuat hükümlerine göre hazırlanmıştır.

    Tanımlar

    MADDE 4- 

    (1) Bu yönetmelikte geçen;

    a) Belediye :                          Arnavutköy Belediyesini,

    b) Başkan :                            Arnavutköy Belediye Başkanını,

    c) Başkan Yardımcısı :        İlgili Belediye Başkan Yardımcısını,

    d) Meclis :                             Arnavutköy Belediye Meclisini,

    e) Encümen :                        Arnavutköy Belediye Encümenini,

    f) Müdürlük :                         Sosyal Destek Hizmetleri Müdürlüğünü,

    g) Müdür :                             Sosyal Destek Hizmetleri Müdürünü,

    h) Şef :                                   Sosyal Destek Hizmetleri Müdürlüğü Şefini,

    i) Büro Sorumlusu :             Sosyal Destek Hizmetleri Müdürlüğü Büro Sorumlularını,

    j) Personel :                          Sosyal Destek Hizmetleri Müdürlüğü çalışanlarını ifade eder.

     

    İKİNCİ BÖLÜM

    Müdürlüğün Görevleri

     

    Müdürlüğün Görevleri 

    MADDE 5- 

    (1) Sosyal Destek Hizmetleri Müdürlüğünün görev, yetki ve sorumlulukları aşağıdaki gibidir: 

    a) Hasta ve yardıma muhtaç vatandaşların; muayene, tedavi ve hastane ulaşımı iş ve işlemlerinde kendillerine destek sağlamak,

    b) Sağlıkla ilgili diğer kurum ve kuruluşlarla işbirliği yapmak, ilgili mevzuat çerçevesinde ortak faaliyetlerde bulunmak ve destek sağlamak,

    c) Başkanlık Makamı ile yapılan protokol hükümleri çerçevesinde aynı zamanda işçi sağlığı ve iş güvenliği ile ilgili yönetmelik hükümlerine göre belediyede çalışan işçi personelin muayene ve tedavi edilmelerine destek olmak, 

    d) Belediye sınırları dâhilinde cenaze sahiplerine cenaze ve taziye hizmetleri sunmak,

    e) Cenazelerle ilgili bilgi talep eden bütün resmi makamların taleplerini ve vatandaşların dilekçelerini yasal süresi içerisinde cevaplandırmak,

    f) Başkanlık Makamınca oluşturulan komisyon marifetiyle, kanunlar ve ilgili mevzuatın verdiği yetkiler çerçevesinde, işyerlerinin sıhhi denetim ve kontrolerini yapmak,

    g) Ruhsat ve Denetim Müdürlüğünce, işyerlerinin ruhsatlandırılması sürecinde oluşturulan ruhsat komisyonunda talep edilmesi halinde sağlık personeli görevlendirmek,

    h) Belediye sınırları içinde ikamet eden dar gelirli, muhtaç, yoksul, kimsesiz, düşkün, yaşlı ve engelli hastalara, bakıma, takibe, tedavi ve pansumana ihtiyacı olan kimselere, ilköğretim, lise, yükseköğretim ve benzeri eğitim kurumlarında eğitimini sürdürmekte olan yardıma muhtaç öğrencilere, yardıma muhtaç öğrenci ailelerine, yangın, sel, deprem ve benzeri afetlere maruz kalmış kişilerden müracaatçının ihtiyacına göre; yiyecek, giyecek, yakacak, kırtasiye, ev eşyası, tıbbî araç-gereç ile tedavi ve rehabilitasyon amaçlı protez yardımcı araç-gereç, işitme cihazı, akülü tekerlekli sandalye, tekerlekli sandalye, hasta yatağı, hasta bezi, serme bez, koltuk değneği, tanı tedavi ve pansuman amaçlı ilaç sarf malzemeleri ile bakım ve temizlik ile ilgili malzemelere ilişkin ayni yardımlar ile; para yardımı ya da özel anlaşmalarla para yerine geçebilecek alışveriş çeki, akıllı kart kontörü, kira yardımı vb. nakdi yardımlar ve diğer sosyal yardım  hizmetlerini yapmak,

    i) Yapılacak olan sosyal yardımlarda muhtarlıklar, vakıf, dernek, yardım vb. kuruluşlarla görüşerek koordinasyonu sağlamak,

    j) Gönüllülerin bağışladığı kıyafet, ev eşyası, kitap, kırtasiye vb. tüm malzemeleri tasnif ederek, muhtaç kimselere ulaştırmak ve yaşamlarına destek olmak,

    k) 4109 sayılı Asker Ailelerinden Muhtaç Olanlara Yardım Hakkında Kanun gereğince şartları taşıyan ve istenilen belgeleri hazırlayan asker ailelerine gerekli yardımı yapmak,

    l) Belediye sınırları içinde yaşayan dar gelirli ailelerin, el emeği ürünlerini değerlendirmek için sivil toplum kuruluşlarıyla işbirliği yaparak pazarlanmasını sağlamak,

    m) Yoksul vatandaşların ihtiyacının karşılanması için aşevi açılması ve işletilmesi veya işlettirilmesi çalışmalarını yapmak,

    n) Göç, sosyal adaletsizlik, etnik ve kültürel çatışma, ahlaki çöküntü, rüşvet ve yolsuzluklar, kültürel yozlaşma, hızlı nüfus artışı, vb. nedenlerle gelişen sosyal sorunların tespiti yönünde çalışmalar yapmak,

    o) Belediye sınırları içerisinde ikamet eden ilköğretim öğrencilerinden ihtiyaç sahiplerine verilecek olan çanta, önlük, kırtasiye vb. malzemelerin okullara göre planlamasını yaparak dağıtımını sağlamak,

    p) Belediye sınırları içinde yaşayan halkın demografik durumunu belirleyici sosyal doku araştırmaları ve sosyo-ekonomik durumunu tespit edici araştırmalar yapmak, veri tabanları oluşturmak, diğer kurum ve kuruluşlarla işbirliği yapmak,

    q) Belediye sınırları içinde yaşayan ve yardıma muhtaç insanların maddî durumlarının düzeltilmesine yönelik rehberlik çalışmaları yapmak,

    r) Diğer kurum ve kuruluşlar ile sosyal hizmetler konusunda işbirliği yapmak ve ilgili mevzuat çerçevesinde ortak faaliyetlerde bulunmak ve destek sağlamak,

    s) Müdürlüğe başvuran veya saha taramaları neticesinde ihtiyaç sahibi olduğu anlaşılan vatandaşların sosyal yardım marketi hizmetlerinden faydalanabilmesi için ASYAM KART çıkarmak ve veri tabanı oluşturmak,

    t) Markete bağış veya ihale yolu ile alınan ürünlerin envanter girişlerini yapmak,

    u) Ürün stoklarını takip etmek ve ürün akışını sağlamak,

    v) Alışveriş yapan vatandaşlara aldıkları ürünlere ilişkin her ay sonunda teslim tutanağı düzenlemek ve arşivlemek,

    w) Her yıl sonunda envanter kayıtlarını güncellemek ve stok raporlaması yapmak.

    x) İhtiyaç sahibi yaşlıların tespitini yaparak veri tabanı oluşturmak,

    y) İhtiyaç sahibi engellilerin tespitini yaparak veri tabanı oluşturmak,

    z) Tespitleri yapılan engelli vatandaşları engel guruplarına göre tasnif etmek,

    aa) Bakıma muhtaç yaşlıların barınma sorunlarına yardımcı olmak,

    bb) İhtiyaç sahibi engellilere medikal malzeme yardımında bulunmak,

    cc) Engelli vatandaşlara yasal hakları konusunda bilgilendirici toplantı ve seminerler düzenlemek,

    dd) Heyet raporuna ihtiyacı olan vatandaşlara; hastane randevusu, ulaşım vb. konularda yardımcı olmak,

    ee) Engelli, yaşlı, desteklenmesi gereken gençler, aileler, kadınlar ve diğer dezavantajlı bireylerin mesleki beceri ve meslek edindirme kurslarından faydalanmasını sağlamak ve bu tür kurslar düzenlemek, 

    ff) Engelli, yaşlı, desteklenmesi gereken gençler, aileler, kadınlar ve diğer dezavantajlı  vatandaşların istihdam edilmesi yönünde çalışmalar yapmak,

    gg) Belediye sınırları içinde yaşayan bireylerin kariyer planlarını yapmalarına katkı sunmak amacıyla çeşitli organizasyonlar düzenlemek.

    hh) İs verenlere yönelik ziyaretler gerçekleştirmek, 

    ii) İş arayanlarla işverenleri buluşturan toplu iş görüşmeleri organize etmek,

    jj) Engelli ve yaşlı vatandaşların el emeklerinin değerlendirilebileceği çarşılar, mağazalar veya sayış yerlerinin oluşturulmasına yönelik çalışmalar yapmak,

    kk) Engelli ve yaşlı vatandaşlara yönelik kültürel ve sosyal etkinlikler düzenlemek,

    ll) Sosyal içerikli gezi ve programlar düzenlemek,

    mm) Engelli ve yaşlı vatandaşlarımızın ulaşım ihtiyaçlarını gidermek,

    nn) Engelli ve yaşlı vatandaşlara ve ailelerine yönelik, Ramazan ayı içerisinde iftar programları düzenlemek,

    oo) Belediye tarafından açılmış 0-6 yaş çocuklar için gündüz çocuk bakımevleri açmak ve işletmek veya işlettirmek,

    pp) Belediye sınırları içerisinde yaşayan ve desteklenmesi gereken kadın, çocuk, aile ve toplumdaki diğer birimlere yönelik eğitim ve sosyal hizmetler sunmak,

    qq) Belediye sınırları içerisinde ailelerin sosyal ihtiyaçlarına uygun değişim ve gelişimi sağlayan projeler hazırlamak ve yürütmek,

    rr) Belediye sınırları içinde yaşayan kadın, aile ve çocuklara yönelik olarak sorunları çözme danışmanlık ve rehberlik hizmeti vermek ve ilgili kurumlarla iletişimi sağlamak,

    ss) Üretilen el emeği ürünlerini değerlendirmek için kamu kurum ve kuruluşları, sivil toplum kuruluşları ile işbirliği içerisinde projeler yapmak ve yürütmek,

    tt) 18 yaşın üzerinde olup her türlü şiddete maruz kalmış veya kalma ihtimali olan barıma ihtiyacı duyan kadınların çocukları ile geçici bir süre kalabilecekleri Kadın Konuk evleri açmak ve işletmek,

    uu) Sokakta yaşayan ve/veya risk altında olan çocuklar için kamu kurum ve kuruluşları, sivil toplum kuruluşları ve üniversiteler ile işbirliği yaparak sokak çocuklarının topluma kazandırılmasına yönelik projeler geliştirerek çalışmalar yapmak ve uygulamak,

    vv) Belediye sınırları içinde yaşayan göçmen ve sığınmacıları kayıt altına alarak veri tabanı oluşturmak,

    ww) Göçmenlere danışmanlık, yönlendirme, bilgilendirme ve destek hizmetleri vermek,

    xx) Temel ihtiyaçları olan beslenme, barınma, ev eşyası, kıyafet, medikal, temizlik vb. malzeme ihtiyaçlarını karşılamak,

    yy) Barınma ihtiyaçları kapsamında gerekli destek ve koordinasyonu sağlamak, 

    zz) Göçmenlerin kendileri ve çocukları için eğitim hizmeti vermek ve Türkçe dil eğitim danışmanlığı hizmeti sağlamak,

    aaa) Göçmenlerin hukuki sorunları ve hakları ile ilgili danışmanlık desteği sağlamak,

    bbb) Görev alanına giren ve Müdürlük tarafından verilen diğer görevleri yapmak.

    ccc) Tesis edilen tüm idari işlem ve eylemlerin kayıt altına alınması, dosyalanması, raporlanması ve arşivlenmesini sağlamak,

    ddd) Diğer müdürlükler ile koordinasyon içerisinde çalışmak,

    eee) Mevzuatın ve üstlerin verdiği diğer iş ve işlemleri yapmak, 

     

    ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

    Teşkilat, Personelin Nitelikleri, Görev, Yetki ve Sorumlulukları

    Teşkilat

    MADDE 6- 

    (1) Sosyal Destek Hizmetleri Müdürlüğü idari teşkilatı müdür, şef, büro sorumlusu, memur, işçi, sözleşmeli ve alternatif hizmet yöntemleri ile temin edilen personelden oluşur. 

    (2) Büroların görev, çalışma usul ve esasları Başkanlık Makamı tarafından yürürlüğe konulacak yönergeler ile belirlenir.

    Personelin Unvan ve Nitelikleri

    MADDE 7- 

    (1) Sosyal Destek Hizmetleri Müdürlüğüne atanacak personelin unvan ve nitelikleri aşağıdaki gibidir.

    a) Sosyal Destek Hizmetleri Müdürü: 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu’nun atamaya ilişkin  hükümleri ve “Mahalli İdareler Personelinin Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Esaslarına Dair Yönetmelik” hükümleri doğrultusunda atanır.

    b) Şef: 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu’nun atamaya ilişkin hükümleri ve “Mahalli İdareler Personelinin Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Esaslarına Dair Yönetmelik” hükümleri doğrultusunda atanır.

    c) Büro Sorumlusu: Sosyal Destek Hizmetleri Müdürlüğü kapsamında yürütülen işlevsel hizmetlerin gereği gibi yürütülebilmesi için alanında uzman kişilerden ilgili mevzuata uygun şekilde atanır.

    d) Personel: Memur, işçi ve sözleşmeli ve alternatif hizmet yöntemleri ile çalışan tüm personeli kapsar.

     

    Müdürün Görev, Yetki ve Sorumlulukları

    MADDE 8- 

    (1) Müdürün görev, yetki ve sorumlulukları şunlardır:

    a) Müdürlüğü Başkanlık huzurunda temsil eder,

    b) Müdürlüğün yönetiminde tam yetkili ve sorumlu kişidir,

    c) Çalışmaları yasal olmak kaydıyla yazılı ve sözlü emirlerle yürütür,

    d) Müdürlüğün sevk idare ve disiplininden sorumludur,

    e) Personeli arasında yazılı görev dağılımını yapar,

    f) Müdürlüğün tahakkuk amiri, harcama yetkilisi ve Müdürlükte çalışan personelin birinci disiplin amiri olup, başarı ve performans değerlendirmesini yapar,

    g) Müdürlüğün çalışma usul ve esaslarını belirleyip, programlayarak, çalışmaların bu programlar doğrultusunda yürütülmesini sağlar,

    h) Müdürlük bünyesinde görev yapan birimlerin tüm iş ve işlemlerinin zamanında ve doğru olarak yerine getirilmesini sağlar,

    i) Sosyal Destek Hizmetleri Müdürlüğü ile diğer müdürlükler arasında koordinasyonu sağlar,

    j) Üst makamlarca verilecek benzeri nitelikteki diğer görevleri yerine getirir,

    k) Müdürlüğün işlevlerine ilişkin görevlerin, Başkanlık Makamınca uygun görülen programlar gereğince yürütülmesi için karar verir, tedbirler alır ve uygular,

    l) Müdürlüğün işlevlerinin yürütülmesinde ihtiyaç duyulan yeni tedbirlerin ve yetkilerin alınması için Başkanlık Makamına önerilerde bulunur,

    m) Müdürlük ile ilgili yazışmalarda birinci derece imza yetkisine sahiptir,

    n) Disiplin amiri olarak personele, şartlar oluşması halinde mevzuatta öngörülen disiplin cezalarını verir,

    o) Müdürlüğüne bağlı kadro görevlerinin yerine getirilmesinde süreli ve ani denetlemeler yapar, rastlayacağı aksaklıkları giderir,

    p) Müdürlük emrinde görev yapan personele, ilgili mevzuat çerçevesinde ödül ve takdirname, yer değiştirme gibi personel işlemleri için bağlı bulunduğu Başkan yardımcısı ile Başkanlık Makamına önerilerde bulunur,

    r) Sorumlu olduğu tüm görevlilerin yıllık izin kullanış zamanlarını tespit eder,

    s) Birimdeki tüm görevlerin işlevleri itibariyle görev dağılımını yapar,

    ş) Müdürlüğünün faaliyet alanına giren konularda ilgili kişi, birim ve kuruluşlarla haberleşir,

    t) 5393 sayılı Belediye Kanunu ve diğer belediye mevzuatının kendisine yüklediği görev ve yetkilerin yerinde ve zamanında kullanılmasından sorumludur.

     

    Şef’in Görev, Yetki ve Sorumlulukları 

    MADDE 9- 

    (1) Şef, Müdürlük bünyesinde yapılan görev dağılımı çerçevesinde kanunlar, Cumhurbaşkanlığı Kararnameleri, Yönetmelikler, Başkanlık Genelge ve bildirileri çerçevesinde, üst amirlerinin emirleri doğrultusunda, işlerin mevzuata uygun, gecikmesiz ve eksiksiz olarak yürütülmesinde, Müdürlük Makamına karşı, tam yetkili ve sorumlu kişidir. Şefin görev, yetki ve sorumlulukları aşağıdaki gibidir: 

    a) Bürolarda çalışan personelin devamlılığını, düzenini sağlamaya yönelik disiplin ve denetleme süreçlerini yürütmek, 

    b) Yazışmaları takip etmek, havale edilen evrakların yasal sürelerinin takibini sağlamak ve gerekli tenkitleri yerine getirmek,

    c) Müdürlüğün işlevlerine ilişkin görevlerin Müdüriyet ve Başkanlık Makamınca uygun görülen programlar gereğince yürütülmesini sağlamak,

    d) Müdürlüğün işlevlerinin yürütülmesinde ihtiyaç duyulan yeni tedbirlerin ve yetkilerin alınması için Müdüriyet Makamına önerilerde bulunmak, 

    e) Kendisine bağlı personeli mevzuat ve üstlerin talimatları doğrultusunda sevk ve idare etmek, 

    f) Müdür tarafından verilen diğer görevleri ifa etmek,

    g) Evrakların usulüne uygun havale edilmesi, takibinin yapılması ve gerektiğinde ilgiliye bilgi verilmesini sağlamak, 

    h) İvedi ve günlü evrakların zamanında yetkili kişi ya da kurumlara ulaşmasını sağlamak,

    i) Büronun iş ve işlemlerinin usulüne uygun olarak tam ve zamanında yapılmasını sağlamak, 

    j) Evrakların dosyalanarak arşivlenmesi işlemlerini takip etmek,

    k) Büro ile üst amirleri arasındaki koordinasyon ve iletişimi sağlamak,

    l) Müdürlüğün aylık faaliyetinin hazırlanmasını sağlamak,

    m) Yetkilerin zamanında ve gereğince kullanılmasından müdüre karşı sorumludur,

    n) Kendine verilen işleri, ilgili mevzuata uygun uygun olarak yürütüp, süresinde bitirilmesini sağlamak, 

    o) Resmi kurum ve kuruluşlar ile belediyenin müdürlükleri arasında iletişim ve koordinasyonu sağlamak üzere resmi yazışmalara müdürden önce paraf ya da imza atmak, 

    p) Uygulamada eksiklik ve aksaklıkları giderici tedbirler alarak uygulama birliğini sağlamak ve personel arasındaki görüş farklılığından doğan anlaşmazlıkları mevzuat ve üstlerinin çizdiği sınırlara uygun gidermek.

     

    Büro Sorumlularının Görev, Yetki ve Sorumlulukları

    MADDE 10- 

    (1) Büro Sorumlularının görev, yetki ve sorumlulukları şunlardır:

    a) Büronun iş ve işlemlerinin müdür ve şeften alacağı talimat ve yetkiler çerçevesinde uygun, etkili, ekonomik ve verimli şekilde yürütülmesini sağlamak ile görevli ve yetkilidir,

    b) Büro sorumlusu olarak ekibine iş tariflerini izah eder, iş tariflerinde belirtilen görev ve sorumlulukların doğru anlaşılmalarını ve uygulanmasını sağlar,

    c) Büro ile ilgili evrak ve bilgileri kontrol eder, varsa eksikliklerin giderilmesini sağlar,

    d) Büronun ihtiyaçlarını belirleyerek amirlerinin onayına sunar,

    e) Büro ile ilgili tüm resmi yazışmaları yürütür, evrak takibini yaparak gerekli raporları hazırlar ve amirlerinin onayına sunar,

    f) Belediyenin amaç ve politikalarının uygulanması konusunda amirlerine destek sağlar,

    g) Mevzuatın öngördüğü diğer görevler ile amirleri tarafından verilen görevleri icra eder,

    h) Büroya ait iş ve işlemlerden şef ve müdüre karşı sorumludur.

     

    Müdürlüğe Bağlı Büroların Görev, Yetki ve Sorumlulukları 

    MADDE 11

    (1) Müdürlüğe bağlı büroların görev, yetki ve sorumlulukları aşağıdaki gibidir.

    A. Sağlık İşleri Bürosunun Görev, Yetki ve Sorumlulukları

    a) Hasta ve yardıma muhtaç vatandaşlarımızın, muayene, tedavi ve hastane ulaşımı iş ve işlemlerinde kendillerine destek sağlamak,

    b) Sağlıkla ilgili diğer kurum ve kuruluşlarla işbirliği yapmak, ilgili mevzuat çerçevesinde ortak faaliyetlerde bulunmak ve destek sağlamak,

    c) Başkanlık Makamı ile yapılan protokol hükümleri çerçevesinde aynı zamanda işçi sağlığı ve iş güvenliği ile ilgili yönetmelik hükümlerine göre belediyede çalışan işçi personelin muayene ve tedavi edilmelerine destek olmak, 

    d) Diğer kurum ve kuruluşlar ile sağlık hizmetleri konusunda işbirliği yapmak ve ilgili mevzuat çerçevesinde ortak faaliyetlerde bulunmak ve destek sağlamak,

    e) Belediye sınırları dâhilinde cenaze sahiplerine cenaze ve taziye hizmetleri sunmak,

    f) Cenaze ve taziye hizmetleri ilgili bilgi talep eden bütün resmi makamların  ve vatandaşların dilekçe ve taleplerini yasal süresi içerisinde cevaplandırmak,

    g) Başkanlık Makamınca oluşturulan komisyon marifetiyle, kanunlar ve ilgili mevzuatın verdiği yetkiler çerçevesinde, işyerlerinin sıhhi denetim ve kontrollerini yapmak,

    h) Ruhsat ve Denetim Müdürlüğünce, işyerlerinin ruhsatlandırılması sürecinde oluşturulan ruhsat komisyonunda talep edilmesi halinde sağlık personeli görevlendirmek,

    i) Üstler tarafından görevleri ile ilgili verilen diğer sorumlulukları yerine getirmek. 

     

    B. Sosyal Yardım İşleri Bürosunun Görev, Yetki ve Sorumlulukları

    a) Belediye sınırları içinde ikamet eden dar gelirli, muhtaç, yoksul, kimsesiz, düşkün, yaşlı ve engelli hastalara, bakıma, takibe, tedavi ve pansumana ihtiyacı olan kimselere, ilköğretim, lise, yükseköğretim ve benzeri eğitim kurumlarında eğitimini sürdürmekte olan yardıma muhtaç öğrencilere, yardıma muhtaç öğrenci ailelerine, yangın, sel, deprem ve benzeri afetlere maruz kalmış kişilerden müracaatçının ihtiyacına göre; yiyecek, giyecek, yakacak, kırtasiye, ev eşyası, tıbbî araç-gereç ile tedavi ve rehabilitasyon amaçlı protez yardımcı araç-gereç, işitme cihazı, akülü tekerlekli sandalye, tekerlekli sandalye, hasta yatağı, hasta bezi, serme bez, koltuk değneği, tanı tedavi ve pansuman amaçlı ilaç sarf malzemeleri ile bakım ve temizlik ile ilgili malzemelere ilişkin ayni yardımlar ile; para yardımı ya da özel anlaşmalarla para yerine geçebilecek alışveriş çeki, akıllı kart kontörü, kira yardımı vb. nakdi yardımlar ve diğer sosyal yardım  hizmetlerini yapmak,

    b) Yapılacak olan sosyal yardımlarda muhtarlıklar, vakıf, dernek, yardım vb. kuruluşlarla görüşerek koordinasyonu sağlamak,

    c) Gönüllülerin bağışladığı kıyafet, ev eşyası, kitap, kırtasiye vb. tüm malzemeleri tasnif ederek, muhtaç kimselere ulaştırmak ve yaşamlarına destek olmak,

    d) 4109 sayılı Asker Ailelerinden Muhtaç Olanlara Yardım Hakkında Kanun gereğince şartları taşıyan ve istenilen belgeleri hazırlayan asker ailelerine gerekli yardımı yapmak,

    e) Belediye sınırları içinde yaşayan dar gelirli ailelerin, el emeği ürünlerini değerlendirmek için sivil toplum kuruluşlarıyla işbirliği yaparak pazarlanmasını sağlamak,

    f) Yoksul vatandaşların ihtiyacının karşılanması için aşevi açılması ve işletilmesi veya işlettirilmesi çalışmalarını yapmak,

    g) Göç, sosyal adaletsizlik, etnik ve kültürel çatışma, ahlaki çöküntü, rüşvet ve yolsuzluklar, kültürel yozlaşma, hızlı nüfus artışı gibi sosyal sorunların tespiti ve çözümüne yönelik çalışmalar yapmak, 

    h) Belediye sınırları içerisinde ikamet eden ilköğretim öğrencilerinden ihtiyaç sahiplerine verilecek olan çanta, önlük, kırtasiye vb. malzemelerin okullara göre planlamasını yaparak dağıtımını sağlamak,

    i) Belediye sınırları içinde yaşayan halkın demografik durumunu belirleyici sosyal doku araştırmaları ve sosyo-ekonomik durumunu tespit edici araştırmalar yapmak, veri tabanları oluşturmak, diğer kurum ve kuruluşlarla işbirliği yapmak,

    j) Belediye sınırları içinde yaşayan ve yardıma muhtaç insanların maddî durumlarının düzeltilmesine yönelik rehberlik çalışmaları yapmak,

    k) Diğer kurum ve kuruluşlar ile sosyal hizmetler konusunda işbirliği yapmak ve ilgili mevzuat çerçevesinde ortak faaliyetlerde bulunmak ve destek sağlamak,

    l) Görev alanına giren ve üstler tarafından verilen diğer görevleri yapmak.

     

    C. Arnavutköy Sosyal Yardım Merkezi (ASYAM) Bürosunun Görev, Yetki ve Sorumlulukları 

    a) Müdürlüğe başvuran veya saha taramaları neticesinde ihtiyaç sahibi olduğu anlaşılan vatandaşların sosyal yardım marketi hizmetlerinden faydalanabilmesi için ASYAM KART çıkarmak ve veri tabanı oluşturmak,

    b) Markete bağış veya ihale yolu ile alınan ürünlerin envanter girişlerini yapmak,

    c) Ürün stoklarını takip etmek ve ürün akışını sağlamak,

    d) Kullanım süresi dolan veya dolmaya yaklaşan ürünlerin yenisi ile değişmesini temin etmek,

    e) Ürünlerin üzerinde etiketlerin olup olmadığını araştırmak ve güncelliğini sağlamak,

    f) Alışveriş yapan vatandaşlara aldıkları ürünlere ilişkin her ay sonunda teslim tutanağı düzenlemek ve arşivlemek,

    g) Market içi raf düzenini sağlamak,

    h) Her yıl sonunda envanter kayıtlarını güncellemek ve stok raporlaması yapmak.

    i) Görev alanına giren ve Müdürlük tarafından verilen diğer görevleri yapmak.

     

    D. Arnavutköy Yaşlı ve Engelli Merkezi (AYEM) Bürosunun Görev, Yetki ve Sorumlulukları

    a) İhtiyaç sahibi yaşlıların tespitini yaparak veri tabanı oluşturmak,

    b) İhtiyaç sahibi engellilerin tespitini yaparak veri tabanı oluşturmak,

    c) Tespitleri yapılan engelli vatandaşları engel guruplarına göre tasnif etmek,

    d) Bakıma muhtaç yaşlıların barınma sorunlarına yardımcı olmak,

    e) Belediye sınırları içinde yaşayan ihtiyaç sahibi yaşlı, engelli, yatalak, kronik hastalığı olup evde sağlık ve bakım ihtiyacı olan dezavantajlı bireylere yönelik evde sağlık ve bakım hizmetleri sunmak,

    f) Belediye sınırları içinde yaşayan ihtiyaç sahibi yaşlı ve engellilere yönelik gündüz bakım hizmeti sunmak,

    g) İhtiyaç sahibi engellilere medikal malzeme yardımında bulunmak,

    h) Engelli vatandaşlara yasal hakları konusunda bilgilendirici toplantı ve seminerler düzenlemek,

    i) Heyet raporuna ihtiyacı olan vatandaşlara; hastane randevusu, ulaşım vb. konularda yardımcı olmak,

    j) Engelli ve yaşlı vatandaşların istihdam edilmesi yönünde çalışmalar yapmak,

    k) Engelli ve yaşlı vatandaşların mesleki beceri ve meslek edindirme kurslarından faydalanmasını sağlamak ve bu tür kurslar düzenlemek,

    l) Engelli ve yaşlı vatandaşların el emeklerinin değerlendirilebileceği çarşılar, mağazalar veya sayış yerlerinin oluşturulmasına yönelik çalışmalar yapmak,

    m) Engelli ve yaşlı vatandaşlara yönelik kültürel ve sosyal etkinlikler düzenlemek,

    n) Sosyal içerikli gezi ve programlar düzenlemek,

    o) Evde bakım maaşı talepleri konusunda saha ve hane tespitleri yapmak,

    p) Engelli ve yaşlı vatandaşların ulaşım ihtiyaçlarını gidermek,

    r) Engelli ve yaşlı vatandaşlar ve ailelerine yönelik, Ramazan ayı içerisinde iftar programları düzenlemek,

    s) Görev alanına giren ve Müdürlük tarafından verilen diğer görevleri yapmak.

     

    E. Gündüz Çocuk Bakımevleri Bürosu Görev, Yetki ve Sorumlulukları

    a) Belediye tarafından 0-6 yaş çocuklar için gündüz çocuk bakımevleri açmak ve işletmek ya da işlettirmek,

    b) Görev alanına giren ve Müdürlük tarafından verilen diğer görevleri yapmak.

     

    F. Aile ve Kadın Çalışmaları Bürosunun Görev, Yetki ve Sorumlulukları 

    a) Belediye sınırları içerisinde yaşayan ve desteklenmesi gereken kadın, çocuk, aile ve toplumdaki diğer birimlere yönelik eğitim ve sosyal hizmetler sunmak,

    b) Belediye sınırları içerisinde ailelerin sosyal ihtiyaçlarına uygun değişim ve gelişimi sağlayan projeler hazırlamak ve yürütmek,

    c) Belediye sınırları içinde yaşayan kadın, aile ve çocuklara yönelik olarak sorunları çözme danışmanlık ve rehberlik hizmeti vermek ve ilgili kurumlarla iletişimi sağlamak,

    d) Üretilen el emeği ürünlerini değerlendirmek için kamu kurum ve kuruluşları, sivil toplum kuruluşları ile işbirliği içerisinde projeler yapmak ve yürütmek,

    e) 18 yaşın üzerinde olup her türlü şiddete maruz kalmış veya kalma ihtimali olan barıma ihtiyacı duyan kadınların çocukları ile geçici bir süre kalabilecekleri Kadın Konuk evleri açmak ve işletmek,

    f) Sokakta yaşayan ve/veya risk altında olan çocuklar için kamu kurum ve kuruluşları, sivil toplum kuruluşları ve üniversiteler ile işbirliği yaparak sokak çocuklarının topluma kazandırılmasına yönelik projeler geliştirerek çalışmalar yapmak ve uygulamak,

    g) Görev alanına giren ve Müdürlük tarafından verilen diğer görevleri yapmak.

     

    G. Göçmen ve Sığınmacılar Merkezi Bürosunun Görev, Yetki ve Sorumlulukları 

    a) Belediye sınırları içinde yaşayan göçmen ve sığınmacıları kayıt altına alarak veri tabanı oluşturmak,

    b) Göçmenlere ve sığınmacılara yönelik danışmanlık, yönlendirme, bilgilendirme ve destek hizmetleri vermek,

    c) Göçmenlerin ve sığınmacıların temel ihtiyaçları olan beslenme, barınma, ev eşyası, kıyafet, medikal, temizlik vb. malzeme ihtiyaçlarını karşılamak,

    d) Göçmenlere ve sığınmacılara barınma ihtiyaçları kapsamında gerektiğinde nakdi kira yardımı yapmak,

    e) Göçmen ve sığınmacıların kendileri ve çocukları için eğitim hizmeti vermek ve Türkçe dil eğitim danışmanlığı hizmeti sağlamak,

    f) Göçmenlere ve sığınmacılara hukuki sorunları ve hakları ile ilgili danışmanlık desteği sağlamak,

    g) Görev alanına giren ve Müdürlük tarafından verilen diğer görevleri yapmak.

     

    H. İstihdam Merkezi (ABİM) Görev Yetki ve Sorumlulukları

    a) İŞKUR Hizmet noktası işlemleri yapmak,

    b) ABİM meslek danışmanlığı hizmetlerini yürütmek,

    c) İş arayanlarla işverenleri buluşturan toplu iş görüşmeleri organize etmek,

    d) Personel arayan firmaları yerinde ziyaret edip istihdam taleplerini almak,

    e) İhtiyaç olması halinde mesleki eğitim kursları düzenlemek,

    f) Belediye sınırları içinde yaşayan bireylerin kariyer planlarını yapmalarına katkı sunmak amacıyla çeşitli organizasyonlar düzenlemek.

     

    İ. İdari ve Yazı İşleri Bürosunun Görev Yetki ve Sorumlulukları 

    a) Müdürlüğün tüm yazışmalarını, gelen-giden ve zimmetli evrak kayıt ve dağıtımını yapmak; dosyalama düzeni ve Müdürlük arşivini oluşturmak, 

    b) Yönetmelik,  yönerge, genelge, tebliğ ve Başkanlık emirlerini ilgili personele duyurmak, 

    c) Personelin her türlü özlük işlerinin tam ve zamanında yapılmasını sağlamak,

    d) Diğer bürolarla koordinasyon içerisinde, müdürlüğün gider bütçe taslağını, stratejik ve çalışma planlarını, faaliyet raporlarını hazırlamak,

    e) Bir harcama birimi olarak, müdürlüğün her türlü mali iş ve işlemlerini ilgili mevzuata göre yürütmek, 

    f) İhale mevzuatına göre gerekli tüm iş ve işlemleri yapmak, 

    g) Personelin her türlü özlük işlerinin tam ve zamanında yapılmasını sağlamak, 

    h) Müdürlüğe ait taşınır malların giriş, çıkış, kayıt, değer tespiti, hurda, sayım, devir,  bakım, onarım işleri ile yönetim hesabının oluşturulması işlemlerini gerçekleştirmek,

    i) Görev alanına giren ve Müdürlük tarafından verilen diğer görevleri yapmak. 

     

    Personelin Görev, Yetki ve Sorumlulukları

    MADDE 12- 

    (1) Personelin görev, yetki ve sorumlulukları şunlardır:

    a) Başkanlığın amaçlarını ve genel politikalarını, çalıştığı müdürlüğün uğraş alanlarını ilgilendiren boyutuyla öğrenir ve buna uygun tutum ve davranış sergiler,

    b) Görev alanı içinde bulunan faaliyetler için uzun, orta ve kısa vadeli planların hazırlanmasında amirlerinin direktiflerine uygun iş ve işlemleri yapar,

    c) Kendisine tevdi edilen işleri gecikmeksizin ve en ekonomik şekilde icra ederek sonuçlandırır,

    d) Müdürlüğün haberleşme ve evrak akışını amirlerinin direktifleri doğrultusunda sağlar,

    e) Müdürlüğün yıllık faaliyet planının Başkanlığın stratejik hedeflerine göre hazırlanması konusunda amirlerinin istediği tüm iş ve işlemleri yapar,

    f) Beceri ve mesleki bilgi açısından kendisini geliştirir, verimli ve etkin çalışmasına yardım edecek bütün konularda bilgisini devamlı arttırır, bu amaçlı etkinliklere istekli olarak katılır,

    g) Organizasyon yapısında ve/veya iş tariflerinde doğacak değişiklikler için kendini geliştirir,

    h) İşbölümüne riayet ederek, eş düzey ve diğer pozisyonlarla koordinasyon içerisinde çalışır,

    i) Müdürlüğün tüm faaliyetlerinde ilgili kanun, tüzük, yönetmelik, genelge, tebliğ, iş metotları ve diğer ilgili mevzuata riayet eder,

    j) Müdürlüğün verimliliğinin arttırılması ve işlerin daha kaliteli, düzenli ve hızlı bir şekilde yürütülmesi için çalışma metotlarını geliştirir, genel ahlaka ve adaba uygun hareket eder,

    k) Faaliyeti ile ilgili amirince talep edilen veya faydalı gördüğü bütün raporları eksiksiz olarak hazırlar ve sunar,

    l) Çalışmalarında örnek tutum ve davranış sergiler,

    m) Verilen iş ve işlemleri direktife uygun olarak öngörülen bütçe sınırları içerisinde ifa eder,

    n) Yaptığı işle ilgili evrak ve bilgileri sürekli kontrol eder, gerektiğinde raporlanmasını sağlar,

    o) Faaliyetlerin devamlılığını sağlamak için, yapılan işlemlerle ilgili her türlü kaydı tutar, gerekli belgeleri düzenler, önemli olan evrakı usulüne uygun olarak muhafaza eder,

    p) Yazışmaları düzgün ve özenli yapar, ayniyat kayıt ve demirbaş zimmetini titizlikle tutar, 

    r) Birime gelen evrakın ekleriyle birlikte tam olup olmadığını kontrol ederek, imza karşılığı alır, gelen evrak defterine kaydeder,

    s) Birimden çıkan evrak, doküman vb. yazıların resmi yazışma kurallarına uygunluğunu kontrol ettikten sonra, giden evrak defterine kaydederek, ilgili yerlere gönderilmesi sağlar,

    ş) Birim personelince istenilen dosya ve evrakı, dosyasından bulup isteyene verir, geri verilmesini izler, evrakın kaybolmaması için gerekli tedbirleri alır,

    t) Dosya dolaplarını her an tertipli ve düzenli tutarak, evrakın dosyasında anında bulunması için gerekli tedbirleri alır,

    u) Verilen yazıları sorumluluğunun bilincinde hatasız, eksiksiz olarak hazırlar,

    v) Kullandığı kâğıt, kalem, cd vb. malzemeler konusunda tasarruf ilkelerine riayet eder, malzeme stoklarını devamlı kontrol ederek, ihtiyaç duyulanların mevcudu bitmeden temini için amirine bildirir,

    w) Görev alanındaki faaliyetlerin durumunu ve neticeleriyle ilgili istatistikî bilgileri tanzim eder, gerektiğinde bu bilgileri amirlerine ve ilgililere sunar,

    x) Müdürlük faaliyetleri ve organizasyonlarına ait davetiyeler, el ilanları, afişler, broşürler ve kültürel yayınları, yapılan dağıtım planlamaları doğrultusunda ilgili yerlere ulaştırır,

    y) Vatandaşlardan gelen başvurularda onları yönlendirir, bilgilendirir,

    z) Vatandaş taleplerinin karşılanması için belediye birimleri ve ilgili dış birimlerle gerekli işbirliği ve koordineyi sağlar, yazışmaları yapar, işlemleri yürütür,

    aa) Belediyenin çalışma alanına girmeyen konularda vatandaşları bilgilendirir ve ilgili kurum ve kuruluşlara yönlendirir,

    bb) Mesleki bilgi ve deneyimini artırmak ve geliştirmek amacıyla düzenlenen hizmet içi tüm eğitim, seminer ve konferanslara katılır,

    cc) Başkan ve amirlerinin uygun göreceği her türlü görevi, amirinin talimatlarına uygun olarak ilgili mevzuat hükümlerine göre yerine getirir.

     

    DÖRDÜNCÜ BÖLÜM

    Görevlerin İcrası, İşbirliği ve Koordinasyon

    Görevlerin İcrası

    MADDE 13- 

    (1) Sosyal Destek Hizmetleri Müdürlüğünde görevlerin icrası şöyledir:

    a) Görevin kabulü: Müdürlüğe gelen evrak bilgisayara işlenip zimmet defterine kaydedilerek gereği için ilgililerine verilir.

    b) Görevin planlanması: Sosyal Destek Hizmetleri  Müdürlüğündeki çalışmalar, müdür, şef ve büro sorumlusu tarafından düzenlenen plan içerisinde yürütülür.

    c) Görevin icrası: Sosyal Destek Hizmetleri Müdürlüğü tüm personeli kendilerine verilen görevleri gereken özen ve süratle yapmak zorundadır.

     

    İşbirliği ve Koordinasyon

    MADDE 14- 

    (1) Belediye birimleri arasında ve işbirliği ve koordinasyon şöyledir:

    a) Sosyal Destek Hizmetleri Müdürlüğü ile diğer birimler arasında ve birim içi koordinasyon müdür tarafından sağlanır,

    b) Sosyal Destek Hizmetleri Müdürlüğüne gelen tüm yazılar kayıt memurunda toplanır, konularına göre dosyalandıktan sonra müdüre verilir,

    c) Müdür dosyadaki evrakları havale eder ve şefe iletir,

    d) Bürolarda görevli personel evrakları niteliğine göre inceler ve sonuca ulaştırır.

    (2) Sosyal Destek Hizmetleri Müdürlüğü, kamu kurum ve kuruluşları ile diğer tüm özel ve tüzel kişilerle yapacağı yazışmalarını, ilgili personel, büro sorumlusu, şef ve müdürün parafı ile bağlı bulunduğu Başkan Yardımcısı veya Belediye Başkanı imzası ile yürütür.

     

    BEŞİNCİ BÖLÜM

    Çeşitli ve Son Hükümler

    Yönetmelikte Yer Almayan Hususlar 

    MADDE 15- 

    (1) Bu yönetmelikte yer almayan hususlarda ilgili mevzuat hükümleri uygulanır.

    Yürürlük

    MADDE 16- (1) Bu yönetmelik, Belediye Meclisince kabulü ve kesinleşmesi ile birlikte yürürlüğe girer.

    (2)Bu yönetmeliğin yürürlüğe girmesiyle birlikte, Arnavutköy Belediye Meclisinin 11.07.2014 tarih ve 166 sayılı kararı ile kabul edilen “Arnavutköy Belediyesi Sosyal Yardım İşleri Müdürlüğünün Teşkilat, Görev ve Çalışma Yönetmeliği” yürürlükten kalkar. 

    Yürütme

    MADDE 17

    (1) Bu yönetmelik hükümleri, Belediye Başkanı tarafından yürütülür.

  • Regulation on Social Affairs and Aid Principles

    3 year ago

    T.C.

    ARNAVUTKÖY BELEDİYESİ

    SOSYAL İŞLER VE YARDIM ESASLARI YÖNETMELİĞİ

    BİRİNCİ KISIM

    Amaç, Kapsam, Dayanak, Tanımlar ve İlkeler

    Amaç

    MADDE 1- (1) Bu Yönetmeliğin amacı, temel ihtiyaçlarını karşılayamayan veya hayatlarını sürdürmekte güçlük çeken dar gelirli, muhtaç, yoksul, kimsesiz, düşkün, yaşlı, engelli, hasta, bakım takip tedavi ihtiyacı olanlara bütçe imkânları dâhilinde yapılacak ayni, nakdi ve diğer sosyal yardımlar ve hizmetler ile engelli merkezlerinin oluşturulması ve engelli hizmetleri, kadın çocuk korunma evleri ve kimsesizler evi açılması, meslek ve beceri kazandırma ve diğer sosyal hizmetlerin yürütülmesine ve belediye sınırları dışına yapılabilecek sosyal yardım ve hizmetlerinin yürütülmesine dair usul ve esasları düzenlemektir.

    Kapsam

    MADDE 2- (1) Bu Yönetmelik, Belediye sınırları içinde belediyece yapılacak sosyal hizmetler ve yardımlar ile bu hizmet ve yardımlardan faydalananları ve faydalanacak durumda olanları kapsar.

    Hukuki Dayanak

    MADDE 3- (1) Bu Yönetmelik, 03/07/2005 tarihli ve 5393 sayılı Belediye Kanunu’nun 14 üncü maddesinin birinci fıkrasının (a) ve (b) bendi, 15 inci maddesinin birinci fıkrasının b bendi ile 60 ıncı maddesinin birinci fıkrasının (i) bendi ve 11.08.1941 tarih ve 4109 sayılı Asker Ailelerinden Muhtaç Olanlara Yardım Hakkında Kanun hükümlerine dayanılarak hazırlanmıştır.

    Tanımlar

    MADDE 4- (1) Bu yönetmelikte geçen,

    a) Ayni Yardım: Yemek, yiyecek, giyecek, yakacak, kırtasiye, tıbbî araç-gereç ile tedavi ve rehabilitasyon amaçlı protez yardımcı araç-gereçler(işitme cihazı, akülü tekerlekli sandalye, tekerlekli sandalye, hasta yatağı, hasta bezi ,serme bez, koltuk değneği ve benzeri.) müracaatçının ihtiyacına göre verilecek mal ve malzeme yardımını, tanı tedavi ve pansuman amaçlı ilaç sarf malzemesi ve bakım temizlik amaçlı malzemeler,

    b) Belediye: İstanbul İli Arnavutköy Belediyesini,

    c) Belediye Başkanı: Arnavutköy Belediye Başkanını,

    ç) Belediye Encümeni: Arnavutköy Belediye Encümenini,

    d) Belediye Meclisi: Arnavutköy Belediye Meclisini,

    e) Değerlendirme Kurulu: Belediye Başkanınca görevlendirilecek başkan yardımcısının başkanlığında, biri Sosyal Yardım İşleri Müdürü olmak üzere iki müdür ve diğer ikisi de yine belediye başkanı tarafından belirlenecek seçilmiş encümen üyelerinden oluşan 5 kişilik kurulu ifade eder.

    f) Değerlendirme Kurulu Başkanı: Arnavutköy Belediye Başkanınca görevlendirilecek Başkan Yardımcısını ifade eder.

    g) Engelli Hizmetleri: Doğuştan veya sonradan herhangi bir nedenle bedensel, zihinsel, ruhsal, duyusal ve sosyal yeteneklerini çeşitli derecelerde kaybetmesi nedeniyle toplumsal yaşama uyum sağlama ve günlük gereksinimlerini karşılama güçlükleri olan ve korunma, bakım, rehabilitasyon, danışmanlık ve destek hizmetlerine ihtiyaç duyan kişiyi,

    ğ) Engelli Hizmet Birimleri: Engellilerle ilgili bilgilendirme, bilinçlendirme, yönlendirme, danışmanlık, sosyal ve mesleki rehabilitasyon hizmetleri vermek üzere belediye bünyesinde kurulacak engelli merkezi içinde oluşturulan hizmet birimlerini,

    h) Müdürlük: Sosyal Yardım İşleri Müdürlüğünü,

    ı) Muhtaç: Bakmaya mecbur olduğu aile bireylerini veya kendisini geçindirmeye yetecek geliri, malı, kazancı bulunmayan kişi ve kişiler.

    i) Nakdi Yardım: Müracaatçıya bu Yönetmelik kapsamında yapılacak para yardımı ya da özel anlaşmalarla para yerine geçebilecek alışveriş çeki, akıllı kart kontörü yardımı, kira yardımı, barınma yardımı, belediye sınırları içinde ikamet eden dar gelirli muhtaç, yoksul, kimsesiz, düşkün, yaşlı, engelli kimselere, belediye sınırları içindeki ilköğretim lise ve yükseköğretim ve benzeri eğitim kurumlarında eğitimini sürdürmekte olan yardıma muhtaç öğrencilere yapılacak yardım, yardıma muhtaç öğrenci ailelerine yapılacak yardım, yangın sel deprem ve benzeri afetlere maruz kalmış kişilere yapılacak yardım, asker ailelerine yapılacak yardımı,

    j) Sosyal Hizmetler: Kişi ve ailelerin kendi bünye ve çevre şartlarından doğan veya kontrolleri dışında oluşan maddi, manevi ve sosyal yoksunluklarının giderilmesine ve ihtiyaçlarının karşılanmasına, sosyal sorunlarının önlenmesi ve çözümlenmesine yardımcı olunmasını ve hayat standartlarının iyileştirilmesi ve yükseltilmesini amaçlayan sistemli ve programlı hizmetler bütününü,

    k) Sosyal Yardım: Bu Yönetmelikte belirtilen şartları taşıyan kişilere yapılacak ayni ve nakdi yardımları,

    Sosyal Hizmetlere İlişkin Genel Esaslar

    MADDE 5- (1) Sosyal hizmetlere ilişkin genel esaslar şunlardır:

    a) Belediye, hemşehriler arasında sosyal ve kültürel ilişkilerin geliştirilmesi ve kültürel değerlerin korunması konusunda gerekli çalışmaları yapar. Beldede yaşayan yetişkinler, yaşlılar, engelliler, kadınlar, gençler ve çocuklara yönelik her türlü sosyal sağlık ve kültürel hizmetleri yürütür, geliştirir ve bu amaçla tesisler kurabilir.

    b) Bu Yönetmelik kapsamına giren sosyal hizmet ve yardımlara ilişkin faaliyetler, belediyenin denetim ve gözetiminde, sivil toplum kuruluşları ile halkın gönüllü katkıları ve katılımı da gözetilerek bir bütünlük içinde yürütülür.

    c) Sosyal hizmetler ve sağlık alanında faaliyet gösteren diğer kamu kurum ve kuruluşları ile gönüllü kuruluşlar arasında koordinasyon ve işbirliği tesis edilerek güç birliği sağlanır ve mevcut kaynaklara en verimli şekilde işlerlik kazandırılır.

    ç) Sosyal hizmetlerin yürütülmesi ve sunulmasında sınıf, ırk, dil, din, mezhep veya bölge farklılığı gözetilemez, hizmet talebinin hizmet arzından fazla olması halinde öncelikler, belediyenin mali durumu, hizmetin ivediliği, muhtaç olma derecesi, başvuru veya tespit sırası dikkate alınarak belirlenir.

    d) Sosyal hizmetler, vatandaşlara en yakın yerlerde ve en uygun yöntemlerle sunulur. Hizmet sunumunda engelli, yaşlı, düşkün, muhtaç, yoksul ve dar gelirlilerin durumuna uygun yöntemler uygulanır. Hizmet sunumu insan haysiyet ve vakarına yaraşır şekilde yerine getirilir.

    e) Sosyal hizmetlerin ücretsiz yürütülmesi esastır. Ancak hizmetin niteliği gereği ücret alınması zorunlu olan durumlarda, Belediye Meclisince belirlenen ücret tarifesine göre ücret alınabilir. 

    Sosyal Yardımlara İlişkin Genel Esaslar

    MADDE 6- (1) Belediye bu Yönetmelikte belirtilen şartları taşıyan kişilere yardımda bulunabilir. Yardım uygulamalarına ait genel esaslar şunlardır:

    a) Belediye ayni ve nakdi yardımlarda bulunur. Bu amaçla bütçeye her yıl ödenek konur.

    b) Belediye ayni ve nakdi yardım faaliyetlerinde bulunan kurum ve kuruluşlarıyla gerekli işbirliğini sağlayarak sosyal yardım faaliyetlerine bu kurum ve kuruluşların katkısını artırmak için çaba gösterir, gerektiğinde yapılacak yardımları koordine eder..

    c) Ayni ve nakdi yardım programlarının uygulanmasında yaşlı, engelli, çocuklar, kimsesiz ve düşkünlere öncelik tanınır.

    ç) Yardım taleplerinin karşılanmasında; belediyenin mali durumu, hizmetin ivediliği, muhtaç olma derecesi, başvuru veya tespit sırası dikkate alınır.

     

     İKİNCİ KISIM

    Sosyal Yardımlar

    BİRİNCİ BÖLÜM

    Sosyal Yardımdan Yararlanma Usul ve Esasları

    Sosyal Yardımlardan Yararlanma Hakkı

    MADDE 7- (1) Aşağıda belirtilen kişilerin belediyece yapılacak sosyal yardımlardan yararlanmaya hakkı vardır:

    a) Belediye sınırları içinde ikamet eden, temel ihtiyaçlarını karşılayamayan veya hayatlarını sürdürmekte güçlük çeken dar gelirli, muhtaç, yoksul, kimsesiz, düşkün, yaşlı, engelli, hasta, bakım takip tedavi ihtiyacı olan kimseler ve asker aileleri,

    b) Belediye sınırları içinde ikamet edip ilköğretim, lise, yükseköğretim ve benzeri eğitim kurumlarında eğitimini sürdürmekte olan yardıma muhtaç öğrenciler, yardıma muhtaç öğrenci ailelerine, değerlendirme kurulunun belirleyeceği miktarda ve zamanda nakdi yardım verilir.

    c)Yangın, sel, deprem ve benzeri afetlere maruz kalmış olup ayni ve nakdi yardıma ihtiyacı olduğu tespit edilen kişilere, değerlendirme kurulunun belirleyeceği miktarda nakdî yardım verilir.

    (2) Sosyal yardımların yapılmasında temel amaç, ihtiyaç sahiplerinin gıda, giyinme, barınma, ısınma, eğitim, sağlık gibi temel nitelikte sosyal ve ekonomik bir sorununun çözümünde ona yardımcı olunmasıdır.

    (3) Sosyal yardımların insan onurunu zedelemeyecek koşullarda, vatandaşa en yakın ve en uygun yöntemlerle sunulmasına özen gösterilir. Yapılacak ayni ve nakdi yardımlar karşılıksızdır.

    Başvuru

    MADDE 8- (1) Bu Yönetmelik kapsamındaki sosyal yardımlardan yararlanabilecek durumda olanlar müdürlüğe başvurur.

    (2) Başvuru olmasa dahi, basında yer alan, belediyeye bildirilen ya da zabıta birimi, muhtarlık, belediye personelince tespit edilen belediye sınırları içinde ikamet eden, temel ihtiyaçlarını karşılayamayan veya hayatlarını sürdürmekte güçlük çeken dar gelirli, muhtaç, yoksul, kimsesiz, düşkün, yaşlı, engelli, hasta, bakım takip tedavi ihtiyacı olan kimselere resen yapılacak inceleme üzerine yardımda bulunulabilir.

    Başvuruda İstenecek Belgeler

    MADDE  9- (1) Sosyal yardım talebinde bulunan kişilerden aşağıdaki belgeler istenir:

    a) Muhtarlıktan alınan yardıma muhtaç olduğuna dair fakirlik ihtiyaç ilmühaberi,

    b) Müdürlükçe lüzum duyulan sağlık kurulu raporu olduğunu gösterir bilgi ve belgeler. 

    (2) Zaruri nedenlerle muhtaçlık durumunu belgelendiremeyenlere Değerlendirme Kurulunun uygun görmesi halinde, başka belge istemeksizin yardım yapılabilir.  

     

    İKİNCİ BÖLÜM

    İnceleme ve Değerlendirme 

    Başvuruların İncelenmesi

    MADDE 10- (1) Müdürlükçe başvuru veya durum tespit belgeleri bu yönetmeliğe uygun bulunan kişilerin ekonomik ve sosyal durumunu tespite yönelik olarak, gerektiğinde yerinde inceleme yapılarak sosyal inceleme raporu düzenlenir.

    (2) Sosyal inceleme raporunda başvuranların genel durumları, istekleri ve ihtiyaçlarıyla ilgili toplanan bilgiler belirtilir. Başvuranın evrakları müdürlükçe sosyal inceleme raporuyla birlikte karara bağlanmak üzere Değerlendirme Kurulu’na gönderilir.

    (3) Sosyal incelemelerde Mernis veri tabanında yer alan ve T.C. kimlik numarası ile ilişkilendirilmiş bulunan “Kimlik Paylaşımı Sistemi” nden de faydalanılır. 

    Başvuruların Değerlendirilmesi ve Değerlendirme Kurulunun Oluşturulması

    MADDE 11- (1) Bu Yönetmelik kapsamında yapılacak sosyal hizmet ve yardımlar, Belediye Başkanınca görevlendirilecek başkan yardımcısının başkanlığında, biri Sosyal Yardım İşleri Müdürü olmak üzere iki müdür ve diğer ikisi de yine belediye başkanı tarafından belirlenecek seçilmiş encümen üyelerinden oluşan 5 kişilik Değerlendirme Kurulu oluşturulur ve bu kurul tarafından yürütülür.

    (2) Değerlendirme Kurulu üyelerinin görev süresi 2 yıldır. Başkan gerekli görmesi durumunda süresinden önce üyeleri değiştirebilir. Süresi biten üye yeniden görevlendirilebilir.

    (3) Değerlendirme Kurulunun toplantı ve karar nisabı, üye tam sayısının salt çoğunluğudur.

    (4) Belediye Başkanın görevlendirdiği başkan yardımcısı Değerlendirme Kurulunun Başkanıdır ve Değerlendirme Kurulu Başkanının çağrısı üzerine Değerlendirme Kurulu toplanır.

    (5) Sosyal hizmet ve yardım iş ve işlemlerinin yürütülmesi için, sosyal yardım işler müdürlüğü uhdesinde yeteri kadar büro personeli görevlendirilir, gerekli araç, gereç ve bürolar tahsis olunur.

    Değerlendirme Kurulunun Görev ve Yetkileri

    MADDE 12- (1) Değerlendirme Kurulunun görev ve yetkileri şunlardır:

    a) Bu Yönetmelikte belirtilen sosyal yardımların yararlanma hakkı bulunan kişilerin başvuru işlemi sonucunda, 9 uncu madde kapsamında istenen belgeler doğrultusunda değerlendirme yaparak, sosyal yardım ve hizmetlerin uygun olup olmadığına, uygun bulunması durumunda yapılacak yardımların miktarı, süresi ve şekli ile ilgili uygunluk kararı vermek,

    b)  Bütçe yılı içinde yapılacak gıda, barınma, yakacak, eğitim bursu gibi ayni/nakdi sosyal yardımların miktarı, süresi ve şekli ile ilgili olarak, belediyenin bu amaçla geçmiş yıllarda yaptığı yardımları, belediyeye yapılan yardım başvuruları, güncel ihtiyaç durumlarını ve bütçe imkânlarını dikkate alarak genel uygunluk görüşü vermek,

    c) Belediye Başkanının sosyal hizmet ve yardımlarla ilgili vereceği diğer görevleri yapmak. 

     

    ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

    Nakdi Yardımlar

    Nakdi Yardım

    MADDE 13- (1) Bu Yönetmelikte belirtilen sosyal yardımlardan yararlanma hakkı bulunanan kimselere, nakdi yardım yapılabilir.

    (2) Belediye sınırları içinde meydana gelen yangın, deprem, sel ve benzeri afetlerden zarar görenlere, Değerlendirme Kurulu tarafından belirlenecek miktarda nakdi yardım, kira yardımı, barınma yardımı yapılabilir.

    (3) Yardımların insan onurunu zedelemeyecek koşullarda sunulması için, Belediye yetkililerince tespit edilen ya da bizzat müracaat eden sosyal yardımlardan yararlanma hakkı olan kişi veya ailelere, temel ihtiyaçlarını karşılamak üzere para yerine geçebilen alışveriş çeki, akıllı kart kontörü şeklinde olabilir ve Değerlendire Kurulunun kararına göre her ay kontör yüklenir veya üçüncü kişilere dağıttırılabilir. Bu çekler veya akıllı kartlar ile alışveriş yaptırmayı, hizmet vermeyi kabul eden gerçek ve/veya tüzel kişilerle sözleşmeler yapılır.

    (4) Yapılacak nakdi yardımlar bütçe imkânları dâhilinde yapılacak yardımlar şeklinde olup yardımların miktarı ve süresi müdürlüğün teklifi üzerine veya resen Değerlendirme Kurulu tarafından muhtaçlık durumu dikkate alınarak belirlenir ve Değerlendirme Kurulu tarafından belirlenecek miktarda nakdi yardım yapılabilir.

     

    DÖRDÜNCÜ BÖLÜM

    Ayni Yardımlar

    Ayni Yardım

    MADDE 14-(1) Belediye sınırları içinde ikamet eden ve bu Yönetmelik kapsamında sosyal yardımlardan yararlanma hakkına sahip bulunan kimselere Madde 4/a da belirtilen ayni yardımlar yapılır ve bu amaçla belediye, Meclis kararıyla Belediye Başkanı tarafından onaylanacak protokol çerçevesinde kamu ve özel sağlık kuruluşları ile işbirliğine gidebilir.

    (2) Yapılacak ayni yardımlar bütçe imkânları dâhilinde yapılacak yardımlar şeklinde olup yardımların miktarı ve süresi müdürlüğün teklifi üzerine veya resen Değerlendirme Kurulu tarafından muhtaçlık durumu dikkate alınarak belirlenir ve Değerlendirme Kurulu tarafından belirlenecek sayı, içerik ve miktarda ayni yardım yapılır.

    (3) Ayni yardımlar, dar gelirli, muhtaç, yoksul, kimsesiz, düşkün, yaşlı, engelli, hasta, bakım takip tedaviye ihtiyacı olanlara belediye personeli, gönüllüler ya da hizmet alımı ile yapılan tedavi, pansuman, bakım veya temizlik malzemelerinin kullanımı şeklinde olabilir. 

    (4) Ayni yardımlar, muhtaç ve yoksullara her gün ücretsiz ekmek dağıtılması, sıcak yemek verilmesi gibi sürekli veya kırtasiye, ilaç, gıda, yakacak yardımı gibi geçici nitelikte olabilir.

    (5) Ayni yardımdan yararlanacak kişilerden, bu Yönetmeliğin 9 uncu maddesinde belirtilen evraklar istenir. İlk ve ortaöğretim öğrencilerine yönelik ayni yardımlar için okul müdürlüklerince öğrencinin durumuna dair verilen bilgi ve belge yeterlidir.

    (6) Ayni yardımların dağıtılmasında muhtarlıklar, sivil toplum örgütleri, ilgili kamu kurum ve kuruluşları ile işbirliği yapılabilir.

    (7) Yemek yardımları yapılabilir. Bunlar taziye yemeği, sıcak yemek, aşevi ve diğer yemek yardımı şeklindedir.

    a) Taziye yemekleri: Vefat eden kişilerin ikinci derece dahil yakınlarının talebi doğrultusunda vefat eden kişilerin ölüm belgeleri baz alınarak müdürlük makamının veya değerlendirme kurulunun uygun gördüğü miktarda Yönetmeliğin 9 uncu maddesindeki evraklar olmaksızın hemşehrilik vasfına istinaden taziye yemeği verilir.

    b) Sıcak yemekler: Yönetmeliğin 9 uncu maddesinde belirtilen belgeler doğrultusunda ihtiyaç sahibi ailelere Müdürlüğün teklifi üzerine veya Değerlendirme Kurulunun uygun gördüğü özellik, miktar ve zamanlarda sıcak yemek yardımı yapılır. 

    Ayni Yardımlarda Satın Alma İşlemleri

    MADDE 15- (1) Ayni yardımlarda kullanılacak mal ve malzemeler müdürlük tarafından alınır ve bunların alımında 04/01/2002 tarihli ve 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu hükümleri uygulanır.

    (2) Ayni yardımlarda kullanılmak üzere bağışlanmış mal ve malzeme de bu Yönetmelikle tespit edilmiş esaslara göre dağıtılır.

    Ayni yardımların dağıtımı

    MADDE  16- (1) Belediyece bu Yönetmelik kapsamındaki kimselere dağıtılmak üzere 4734 sayılı Kanun hükümlerine göre alımı gerçekleştirilen veya sosyal yardımlarda kullanılmak üzere Belediyeye bağışlanan gıda, yakacak, giyecek, kırtasiye malzemesi vb. ayni yardımlar, belediye personeli ve araçlarıyla muhtaç ve yoksul kişilere en uygun yöntemlerle dağıtılır. Gerektiğinde muhtarlar, sivil toplum örgütleri ve kamu kuruluşlarıyla dağıtıma yönelik işbirliği yapılabilir. Ayni yardımların dağıtımı üçüncü şahıslardan hizmet alımı şeklinde yaptırılabilir. Temel ihtiyaç konusu yardımlar, ihtiyaç maddelerinin belediyece temin edilip dağıtılması veya belirlenmiş harcamalar için kullanılabilecek şekilde belediyece bastırılacak alışveriş çeki verilmesi şeklinde yapılabilir.

     

    ÜÇÜNCÜ KISIM

    Sosyal Hizmetler 

    BİRİNCİ BÖLÜM

    Engelli Merkezleri

    Engelli Merkezleri ve Hizmet Birimleri

    MADDE 17-(1) Belediye, engellilerle ilgili bilgilendirme, bilinçlendirme, yönlendirme, danışmanlık, sosyal ve mesleki rehabilitasyon hizmetleri vermek üzere müdürlük bünyesinde engelliler merkezi ve bu merkeze bağlı engelliler hizmet birimlerini oluşturur, gerektiğinde hizmet alımı yapabilir.

    (2) Engelliler merkezi; doğuştan veya sonradan herhangi bir nedenle oluşan özrü ortadan kaldırmak veya engelliliğin etkilerini mümkün olan en az düzeye indirmek, engelliye yeniden fiziksel, zihinsel, psikolojik, ruhsal, sosyal, meslekî ve ekonomik yararlılık alanlarında başarabileceği en üst düzeyde yetenekler kazandırarak; evinde, işinde ve sosyal yaşamında kendine ve topluma yeterli olabilmesi ve engellinin toplum ile bütünleşmesi amacıyla gerekli koruyucu, tıbbî, meslekî, eğitsel ve psiko-sosyal hizmetleri bu merkez bünyesinde oluşturulacak engelli hizmet birimleri ve diğer kurum ve kuruluşlarla işbirliği içinde yürütmeye çalışır.

    (3) Bu birimler, faaliyetlerini engellilere hizmet amacıyla kurulmuş vakıf, dernek ve bunların üst kuruluşlarıyla işbirliği hâlinde sürdürürler. Belediye, Belediye Meclisinin kararı üzerine yapacağı anlaşmaya uygun olarak, engellilere yönelik faaliyetlerle ilgili engelliler dernek ve vakıfları ile ortak hizmet projeleri gerçekleştirebilir.

    (4) Belediye; engellilere yönelik hizmetlerin yapılmasında beldede dayanışma ve katılımı sağlamak, hizmetlerde etkinlik, tasarruf ve verimliliği artırmak amacıyla, İl Özel İdaresi ve Belediye Hizmetlerine Gönüllü Katılım Yönetmeliği hükümleri çerçevesinde gönüllü kişilerin katılımına yönelik programlar uygular.

     

    İKİNCİ BÖLÜM

    Koruma Evleri

    Koruma Evleri

    MADDE 18-(1) Belediye sosyal ve ekonomik yoksunluk içinde olup, korunmaya muhtaç kişilerin geçici barınma, beslenme, sağlık, sosyal ve psikolojik ihtiyaçlarını karşılamak amacıyla ihtiyaçlara göre müdürlüğün teklifi ve Değerlendirme Kurulunun uygunluk görüşü üzerine encümen kararı ile “koruma evler“ açar. Koruma evleri ile ilgili yapılacak giderler belediye bütçesinden karşılanır.

    Kadın Koruma Evleri

    MADDE 19-(1) Kadın koruma evleri, sosyal ve ekonomik yoksunluk içinde olup, korunmaya muhtaç kadınların geçici barınma beslenme, sağlık, sosyal ve psikolojik ihtiyaçlarını karşılamak amacıyla, 08.05.2001 tarih ve 24396 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan Özel Hukuk Tüzel Kişileri ile Kamu Kurum ve Kuruluşlarınca Açılan Kadın Konukevleri Yönetmenliği hükümlerine uyulmak suretiyle kurulur.

    MADDE 20- (1) Kadın koruma evlerinden aşağıda belirtilen kadınlar yararlanabilir:

    a) Fiziksel, cinsel, duygusal ve ekonomik istismara uğrayan kadınlar,

    b) Boşanma veya eşinin ölümü nedeniyle ekonomik ve sosyal yoksulluk içine düşmüş kadınlar,

    c) Evlilik dışı hamile kalan ya da çocuk sahibi olan, ailesi tarafından dışlanan kadınlar

    ç) Uyuşturucu ve alkol bağımlısı iken, tedavi görerek alışkanlıklarını terk etmiş olduğunu sağlık kurulu raporuyla belgeleyen kadınlar,

    d) Cezaevinden yeni çıkmış veya benzer nedenlerle yardıma muhtaç ve desteğe ihtiyacı olan kadınlar,

    e) Fiziksel şiddete maruz kalarak, eşiyle anlaşamayıp evini terk eden ya da terkedilen yardıma muhtaç kadınlar.

    Kadın Koruma Evlerine Kabul Edilmeyecek Kadınlar

    MADDE 21-  (1) Aşağıdaki durumda olan kadınlar koruma evlerine kabul edilemez:

    a) Alkol ve uyuşturucu bağımlısı olan kadınlar,

    b) Fuhuşu meslek edinmiş olan kadınlar,          

    c) Hükümlü olan ya da adli mercilerde hakkında arama, tutuklama, yakalama kararı verilen kadınlar,

    ç) Ruh sağlığı bozuk ya da zihinsel engelli olan kadınlar,          

    d) Korunmaya, muhtaç çocuk tanımı içinde değerlendirilebilecek kadınlar,                     

    e) Korunmaya, bakıma ve yardıma muhtaç yaşlılar, işini yapmaya engel engelli olan kadınlar,                      

    f) Bulaşıcı ve sürekli tedavi gerektiren ağır hastalığı olan, sürekli bakıma ihtiyacı olan kadınlar.      

    Başvuru

    MADDE 22-(1) Kadın korunma evine kabulünü isteyen kadınlar, aşağıdaki belgeler ile müdürlüğe müracaat ederler.

    a) Dilekçe,

    b) Evli ise aile cüzdanı sureti,

    c) Kadının bulaşıcı veya sürekli ruhsal hastalığının bulunmadığı, alkol ve uyuşturucu bağımlısı olmadığına dair sağlık raporu.

    Kadın Koruma Evlerine Kabul

    MADDE 23-(1) Koruma evlerine kabul için belediyeye başvuran kadınlarla ilgili, müdürlük uzmanlarınca ön görüşme ve zabıta veya müdürlük personeli marifetiyle de sosyal araştırma yapılarak bir rapor tanzim edilir.

    (2) Müdürlükçe düzenlenecek teklif rapor ve Değerlendirme Kurulunun uygunluk görüşü üzerine yetkili makamın onayı ile kadınlar, koruma evlerine kabul edilirler. Koruma evine kabulü yapılan her kadın hakkında aşağıdaki bilgi ve belgeleri içeren bir dosya hazırlanır.

    a) Başvuru dilekçesi

    b) Ön görüşme formu

    c) Sosyal araştırma raporu

    ç) Değerlendirme Kurulu uygunluk görüşü

    d) Kadının bulaşıcı, sürekli ruhsal hastalığının bulunmadığı, alkol ve uyuşturucu bağımlısı olmadığına dair sağlık raporu

    e) Kadının koruma evi kurallarına uyacağını bildirir belge

    f) Kadın sorunlarının çözüme yönelik yazışma, belge, form, tutanak ve raporlar

    g) Koruma evine anneleri ile kabul edilen çocuklarla ilgili belge ve raporlar

    ğ) Koruma evinden ayrılacak kadın için son değerlendirme raporu

    h) Koruma evinden ayrılan kadınlardan sosyal durumlarının izlenmesi gerekli olanlarla ilgili raporlar.

    Kalınacak Süre

    MADDE 24-(1) Kadınların koruma evinde kalma süresi azami üç aydır. Bu süre, Değerlendirme Kurulunun düzenlediği gerekçeli rapora dayanılarak, üçer aylık dönemler halinde uzatılabilir.

    (2) Koruma evinde kalan kadınların 0-12 yaş arasındaki çocukları da koruma evlerine kabul edilir.

    Çocuk Koruma evleri

    MADDE 25- (1) Belediye çocuk koruma evleri, eşler arası anlaşmazlık, ihmal, hastalık, kötü alışkanlık, yoksulluk, terk ve benzeri nedenlerle sokağa düşerek sosyal tehlike ile karşı

    karşıya kalan ve sokakta çalışan 18 yaşından küçük çocuk ve gençlerin geçici süre ile rehabilitasyonlarını ve topluma yeniden kazandırılmalarını sağlamak amacıyla kurulur.

    (2) Çocuk koruma evlerinde, temel olarak 5395 sayılı Çocuk Koruma Kanunu’nun 45 inci ve 5 inci maddeleri gereğince çocuğun bakımından sorumlu olan kimselere çocuk yetiştirme konusunda; çocuklara da eğitim ve gelişimleri ile ilgili sorunlarının çözümünde yol göstermeye yönelik danışmanlık hizmetleri yürütülür. Bu amaçla, çocuk koruma evlerinde hizmet görecek çocuk gelişimi uzmanları, psikolog, pedagog, sosyal hizmet uzmanı ve benzeri personel Belediye Başkanınca görevlendirilir.

    (3) Belediyece çocuklara yönelik olarak yürütülecek hizmetlerde, çocuğun veli veya vasisinin yazılı izni veya 03/07/2005 tarihli ve 5395 sayılı Çocuk Koruma Kanunu hükümlerine göre, hakkında çocuk hâkimince koruyucu ve destekleyici tedbir kararı verilmiş çocuğun, Çocuk Esirgeme Kurumu tarafından belediyeye resmî olarak bildirimi aranır.

    (4) Belediye, çocukların rehabilitasyonu ve eğitimi ile ilgili olarak, Sosyal Hizmetler Ve Çocuk Esirgeme Kurumu ile yapılacak protokoller çerçevesinde bu kurumca yapılan yardım ve destek taleplerini imkânlar ölçüsünde karşılamaya çalışır.

    (5) Belediye zabıta memurlarınca tespit edilen korunmaya, bakıma, yardıma muhtaç çocuklar derhal Çocuk Esirgeme Kurumu İl Sosyal Hizmetler Müdürlüğüne bildirilir.

    Kimsesizler Evi

    MADDE 26-(1) Belediye zabıta müdürlüğünce tespit edilen ve 18 yaşını doldurmuş olup, çocuk sığınma evlerinden faydalanma imkânı bulunmayan her yaşta barınmaya ve bakıma ihtiyacı bulunan aşağıda belirtilen kabul şartlarını yerine getiren kişilerin, 3 ay süre ile rehabilitasyonları ve topluma yeniden kazandırılmaları için kimsesizler evini açar, işletir, hizmet alımı yapabilir ve giderleri belediye bütçesinden karşılanır.

    (2) Kimsesizler evi kabul şartları:

    1.      Başvuru dilekçesi

    2.      Ön görüşme formu

    3.      Sosyal araştırma raporu

    4.      Değerlendirme Kurulu uygunluk görüşü

    5.      Sağlık raporu

    Meslek ve beceri kazandırma kursları

    MADDE 27-(1) İlçemiz genelindeki işsiz veya herhangi bir mesleği bulunmayan vatandaşlara

    meslek ve beceri kazandırmak amacıyla, kamu kurum ve kuruluşları ile kamu kurumu niteliğindeki meslek kuruluşları, dernekler, vakıflar ve 507 sayılı Esnaf ve Küçük Sanatkârlar Kanunu kapsamına giren meslek odaları ve sivil toplum kuruluşları ile ortak hizmet projeleri gerçekleştirilebilir, bu amaçla meslek ve beceri kazandırma kursları açılabilir.

     

    DÖRDÜNCÜ KISIM

    Giderin Gerçekleştirilmesi

    Harcama Talimatı

    MADDE 28-(1) Bütçenin sosyal hizmet ve yardım ödeneğinden harcama yapılabilmesi, harcama yetkilisinin harcama talimatı vermesiyle mümkündür. Harcama talimatlarında hizmet gerekçesi, yapılacak işin konusu ve tutarı, süresi, kullanılabilir ödeneği, gerçekleştirme usulü ile gerçekleştirmeyle görevli olanlara ilişkin bilgiler yer alır.

    Muhasebe Yetkilisi

    MADDE 29- (1) Sosyal hizmet ve yardım harcamalarına ilişkin işlemlerin muhasebe yetkilisi, belediye muhasebe yetkilisidir.

    Gerçekleştirme Belgeleri ve Ödeme İşlemleri

    MADDE 30-(1) Sosyal hizmet ve yardım giderlerinin mevzuata uygun biçimde gerçekleştirilmesini sağlamak üzere, harcama yetkilisi tarafından bir memur, görevlendirilir.

    (2) Sosyal hizmet ve yardımlarla ilgili ödeme için gerekli belgelerin hazırlanması işi, gerçekleştirme görevlileri tarafından yapılır.

    (3) Giderlerin gerçekleştirilmesi harcama yetkilisinin ödeme emri belgesini imzalaması ve tutarın hak sahibine ödenmesiyle tamamlanır.

    Ödeme Yapılacak Kişiler

    MADDE 31-(1) Bu Yönetmelik kapsamında yapılacak nakit yardım ödemeleri, hak sahibine veya duruma göre vekiline, velisine veya vasisine makbuz veya imza karşılığında yapılır.

    Ödeme belgeleri ve bağlanacak kanıtlayıcı belgeler

    MADDE 32- (1) Mahalli İdareler Harcama Belgeleri Yönetmeliğinin ilgili madde hükümlerine göre belgeler oluşturulur.

    Kayıt, takip, kontrol sistemi ve yardımların kesilmesi

    MADDE 33-(1) Ayni ve nakdi yardım hizmetlerinin yürütülmesinde, uygulamanın devamlı takibi esastır. Müdürlük, yardım yapılan kişilerle ilgili bilgi ve belgeleri düzenli olarak tutmak ve muhafaza etmekle yükümlüdür.

    (2) Belediyece gerekli görülen hallerde, yardım için müracaat eden kişilerle ilgili olarak diğer belediyelerden, muhtarlıklardan veya kaymakamlıklardan yardım alınıp alınmadığına dair bilgi istenebilir.

    (3) Yardım yapılan kişilerle ilgili olarak, gerçeğe aykırı beyanda bulunulduğunun tespiti veya istenilen belgelerin sahte ya da yanıltıcı olduğunun tespiti halinde yardımlar kesilir, verilen yardımlar geri alınır.

    Yardım miktarları ve muhtaçlık dereceleri

    MADDE 34- (1) Yardım komisyonu, yönetmeliğin 8 inci maddesi doğrultusunda müracaatta bulunan vatandaşlar hakkında düzenlenen raporda aşağıdaki kriterler göz önünde bulundurularak yardımın yapılıp yapılmamasına karar verilir.

    a) Ailenin bireylerinin iş durumu.

    b) Ailenin net gelirleri.

    c) Ailenin durumu

    ç) Evin ısınma durumu

    d) Barınma durumu.

    e) Ailede yaşayan kişilerin sayısı ve kimlik bilgileri.

    f) Ailedeki öğrenim gören kişi sayısı.

    g) Medeni hali.

    ğ) Engelli durumu.

    h) Başka kurumlardan alınan yardımlar.

    ı) Taşınır ve taşınmaz mal durumu.

    Belediye tarafından yapılacak yardımlara ilişkin olarak oluşturulacak ve bu Yönetmeliğin eki kabul edilen ekonomik derece puan kriterleri doğrultusunda yapılacak değerlendirme sonucu her muhtaç kişi için verilen puanlar derecelendirilerek, yardım miktarına göre yardımlar yapılır. Yardımlar, yapılan derecelendirme sonucunda 100 puan ve üzerinden, en yüksek puan alandan başlamak üzere, büyükten küçüğe sıralanarak yapılır.

    Yapılacak yardımların miktarı Değerlendirme Kurulu tarafından her yıl belirlenir.

    a) 0–25 Puan arası yardım uygun değil,

    b) 25–50 Puan arası 200 TL nakdi veya ayni yardım,

    c) 50–80 Puan arası 350 TL nakdi veya ayni yardım,

    ç) 80–100 Puan arası 500 TL nakdi veya ayni yardım,

    d) 100 ve üstü Puan arası 700 TL nakdi veya ayni yardım olarak yapılabilir.

     

    BEŞİNCİ KISIM

    Çeşitli Hükümler

    Belediye Sınırları Dışına Yapılabilecek Sosyal Yardımlar

    MADDE 34-(1) Belediye, 5393 sayılı Belediye Kanunu’nun 53 üncü maddesi gereğince, belediye sınırları dışında doğal afetler meydana gelmesi durumunda, Belediye Başkanınca bu bölgelere gerekli yardım ve destek sağlanabilir. Yardımlar ayni ve nakdi olabilir.

    (2) Belediye, gerektiğinde diğer afet bölgelerine personel, araç-gereç ve gerekli diğer donanımı sevk ederek destek sağlayabilir. Bu amaçla yapılan tüm masraflar, belediye bütçesinden karşılanır.

    Yürürlük              

    MADDE 35- (1) Sayıştay görüşü alınan bu Yönetmelik, ilanı tarihinde yürürlüğe girer.

    (2) Belediye Meclisinin 06.11.2009 ve 2009/68 sayılı kararı ile kabul edilen ve Sayıştay görüşü alınan Arnavutköy Belediyesi Sosyal İşler ve Yardım Esasları Yönetmeliği yürürlükten kaldırılmıştır.

    Yürütme

    MADDE 36-(1) Bu Yönetmelik hükümlerini Belediye Başkanı yürütür.

Hello.
I am the Digital Assistant of the Municipality of Arnavutköy. How Can I Help You?