Arnavutköy Belediyesi

Görev ve Çalışma Yönetmeliği

T.C. ARNAVUTKÖY BELEDİYESİ

HALKLA İLİŞKİLER MÜDÜRLÜĞÜ GÖREV VE ÇALIŞMA YÖNETMELİĞİ

 

BİRİNCİ BÖLÜM

Amaç, Kapsam, Hukuki Dayanak ve Tanımlar

Amaç

MADDE - 1 (1) Bu yönetmeliğin amacı; Halkla İlişkiler Müdürlüğünün teşkilat yapısını, hukuki statüsünü, görev, yetki ve sorumlulukları ile çalışma usul ve esaslarını belirleyerek, hizmetlerin daha etkin ve verimli bir şekilde yürütülmesini sağlamaktır.

Kapsam

MADDE 2- (1) Bu Yönetmelik; Halkla İlişkiler Müdürlüğünün teşkilat yapısı ve bu yapıda yer alanların görev, yetki ve sorumlulukları ile ilgili esas ve usulleri kapsar.

Hukuki Dayanak

MADDE 3 – (1) Bu Yönetmelik, 5393 sayılı Belediye Kanununun 15/b maddesine ve diğer ilgili mevzuat hükümlerine dayanılarak hazırlanmıştır.

Tanımlar

MADDE 4 – (1) Bu Yönetmelikte ifade edilen;

  1. Belediye: Arnavutköy Belediyesini,
  2. Başkan: Arnavutköy Beledi Başkanını,
  3. Belediye Meclisi: Arnavutköy Belediye Meclisini,
  4. Başkan Yardımcısı: Halkla İlişkiler Müdürlüğü’nün bağlı olduğu ilgili Belediye Başkan Yardımcısını,
  5. Müdürlük: Halkla İlişkiler Müdürlüğünü,
  6. Müdür: Halkla İlişkiler Müdürünü,
  7. Şef: Halkla İlişkiler Müdürlüğünde görevli Şefi
  8. Personel: Halkla İlişkiler Müdürlüğü bünyesinde görevli memur, işçi, sözleşmeli ve diğer personeli ifade eder.

 

İKİNCİ BÖLÜM

Teşkilat, Görev, Yetki ve Sorumluluklar

 

Teşkilat

MADDE 5    – (1) Halkla İlişkiler Müdürlüğü İdari Teşkilatı; müdür, şef, memur, sözleşmeli personel, işçi, geçici işçi ve diğer personelden oluşur.

  1. Birim içi teşkilat yapıları, bir iç düzenleme ile Müdürün teklifi, ilgili Başkan Yardımcısının uygun görüşü ve Başkanın onayı ile oluşur ve yürürlüğe girer.

Müdürlüğün Görevleri

MADDE 6 – (1) Müdürlüğün görevleri şunlardır:

    1. Vatandaşların Belediyeden alacakları hizmet ve hizmet birimi hakkında bilgilendirilmesi, iş ve işlemlerini sağlıklı ve doğru bir şekilde gerçekleştirebilmesi amacıyla danışma, rehberlik, karşılama ve refakat hizmeti sunmak.
    2. Vatandaşların Belediye hizmetleri ile ilgili dilekçe, telefon, sosyal medya, elektronik posta vb. iletişim kanalları ve mobil iletişim araçları aracılığıyla ilettikleri talep, öneri, şikâyet ve başvuruları almak, bunları değerlendirerek ilgili müdürlüklere iletmek, belirlenen asgari çözüm sürelerinde, diğer müdürlükler ile koordinasyon içerisinde cevaplanmasını sağlamak, cevapların vatandaş beklentisine uygunluğunu denetleyerek, memnuniyet ölçümü yapmak.
    3. Kamuoyundan yansıyan şikâyet ve görüşlerin tespit, değerlendirme ve takip çalışmalarını yürütmek.
    4. Belediye ile vatandaşların bir araya gelebileceği ortamları hazırlamak, bu amaçla yapılacak olan bilgilendirme ve müzakere toplantıları gibi her türlü halkla ilişkiler faaliyetlerinin koordinasyonunu sağlamak.
    5. Önemli gün ve haftalarda ilgili birim ve/veya kuruluşlarla çeşitli etkinlikleri koordineli bir şekilde organize etmek.
    6. Vatandaşların ihtiyaçları, belediye hizmetleri ile ilgili görüş, beklenti ve memnuniyetleri, değişen şartlara göre ortaya çıkabilecek yeni taleplerin önceden belirlenmesi gibi konularda anket, halk oylaması vb. yöntemlerle kamuoyu araştırmaları yapmak veya yaptırmak.
    7. Sivil Toplum Kuruluşları ile ilişkilerin geliştirilmesine yönelik ilgili müdürlüklerle koordinasyon içerisinde ortak toplantı, etkinlik ve organizasyonlar düzenlemek.
    8. Müdürlük çalışmalarında elde edilen veri ve bilgilerin kategorize edilerek analiz, değerlendirme ve raporlama çalışmalarını yürütmek.

 

    1. Vatandaşların, Belediye yatırım ve hizmetleri ile ilgili bilgilendirilmesine yönelik çalışma ve faaliyetleri yürütmek.
    1. Vatandaşların sosyoekonomik hayatını desteklemek için istihdam çalışmalarını etkin ve verimli bir şekilde yürütülmesini sağlamak, ilgili kurum ve kuruluşlar ile işbirlikleri yapmak.
    2. Vatandaşların düğün, cenaze, sünnet, doğum günü gibi özel günlerinde ve doğal afetlerde belediyeyi temsilen çeşitli faaliyetler yürütmek.
    1. Şehit yakınları, gaziler, dezavantajlı gruplar, çocuk, kadın ve yaşlı vatandaşlarımıza yönelik ilgili müdürlükler ile koordinasyon içerisinde çalışmalar yürütmek.
    1. Bilgi Edinme ve CİMER müracaatlarına süresi içinde cevap verilmesini sağlamak.
    2. Kent Konseyi ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek.
    3. Üst yönetici tarafından verilen diğer görevleri yerine getirmek.

Müdürün Görevleri

MADDE 7 – (1) Müdürün görevleri şunlardır:

  1. Müdürlüğü temsil etmek,
  2. Müdürlüğün yönetiminde tam yetkili ve sorumlu olmak,
  3. Çalışmaları yazılı ve sözlü emirlerle yürütmek,
  4. Müdürlüğün sevk, idare ve disiplininden sorumlu olmak,
  5. Personel arasında görev dağılımı yapmak,
  6. Müdürlük de çalışan personelin disiplin amiri olarak, her statüdeki personelin başarı ve performans değerlendirmesini yapmak,
  7. Müdürlüğün çalışma usul ve esaslarını mer’i mevzuat çerçevesinde belirlemek.
  8. Müdürlük bünyesindeki şefliklerin iş ve işlemlerini zamanında ve doğru olarak yerine getirilmesini gözetmek ve koordineli bir şekilde çalışmasını sağlamak,
  9. Müdürlük ile diğer birimler arasında koordinasyonu sağlamak,
  10. Müdürlük çalışmalarını idarenin stratejik plan ve yıllık performans programı amaç ve hedeflerine göre planlamak ve yürütülmesini sağlamak,
  11. Müdürlük performans programını, faaliyet raporunu ve bütçesini hazırlamak,
  12. Üst yönetici tarafından kendisine verilen diğer görevleri yerine getirmek,

Müdürün Yetkileri

MADDE 8 – (1) Müdürün yetkileri şunlardır;

  1. Müdürlüğün görevlerine ilişkin karar verme, tedbir alma ve uygulatma yetkisi,
  2. Müdürlüğün görevlerinin yürütülmesinde ihtiyaç duyulan yeni tedbirlerin ve yetkilerin alınması için Başkan Yardımcısına önerilerde bulunma yetkisi,
  3. Müdürlük ile ilgili yazışmalarda birinci derece imza yetkisi,

 

  1. Disiplin amiri olarak sorumlu olduğu personele, mevzuatta öngörülen disiplin cezalarını verme yetkisi,
  2. Müdürlüğe bağlı çalışanları denetleme ve karşılaştığı aksaklıkları giderme yetkisi,
  3. Personelin ödüllendirilmesi ve yer değiştirmesi gibi hususlarda, personel işlemleri için bağlı bulunduğu Başkan Yardımcısına öneride bulunmak,
  4. Personelin yıllık izin kullanma dönemlerini tespit etme yetkisi,
  5. Geçici süre görevde bulunamayacağı dönemlerde, müdürlük kadrosuna tayin şartlarını haiz olan personelden birini vekalet etmek üzere belirleme ve Başkan Yardımcısının onayına sunma yetkisi,
  6. Personelin görev dağılımı yapma yetkisi,
  7. Müdürlüğün faaliyet alanına giren konularda ilgili kişi, birim ve kuruluşlarla haberleşme yetkisi,
  8. Üst yönetici tarafından kendisine verilen görevleri yerine getirme yetkisi.

Müdürün Sorumlulukları

MADDE 9 – (1) Müdür görevlerinin yerine getirilmesinden, yetkilerini zamanında ve gereğince kullanmasından üst yöneticiye karşı sorumludur.

Şef

MADDE 10 – (1) Müdürlük bünyesinde yapılan görev dağılımı neticesinde kendilerine verilen görevleri mevzuata uygun olarak yürütür ve yerine getirilmesini sağlar.

(2) Müdüre karşı sorumludur.

 

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

Çeşitli ve Son Hükümler

Yönetmelikte Yer Almayan Hususlar

MADDE 10 – (1) Bu Yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde yürürlükteki ilgili mevzuat hükümleri uygulanır.

Yürürlük

MADDE 11 – (1) Bu Yönetmelik, Belediye Meclisi kabulü ve yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

Yürütme

MADDE 12 – (1) Bu Yönetmelik hükümlerini Belediye Başkanı yürütür.

Merhaba.
Ben Dijital Asistanınız Arbey Size Nasıl Yardımcı Olabilirim ?