Arnavutköy Belediyesi

Görev Ve Çalışma Yönetmeliği

T.C. ARNAVUTKÖY BELEDİYESİ

DESTEK HİZMETLERİ MÜDÜRLÜĞÜ GÖREV VE ÇALIŞMA YÖNETMELİĞİ

 

BİRİNCİ BÖLÜM

Amaç, Kapsam, Hukuki Dayanak ve Tanımlar

 

  Amaç

MADDE - 1 (1) Bu yönetmeliğin amacı; Destek Hizmetleri Müdürlüğünün teşkilat yapısını, hukuki statüsünü, görev, yetki ve sorumlulukları ile çalışma usul ve esaslarını belirleyerek, hizmetlerin daha etkin ve verimli bir şekilde yürütülmesini sağlamaktır.

Kapsam

MADDE 2- (1) Bu Yönetmelik; Destek Hizmetleri Müdürlüğünün teşkilat yapısı ve bu yapıda yer alanların görev, yetki ve sorumlulukları ile ilgili esas ve usulleri kapsar.

Hukuki Dayanak

MADDE 3 – (1) Bu Yönetmelik, 5393 sayılı Belediye Kanununun 15/b maddesine ve diğer ilgili mevzuat hükümlerine dayanılarak hazırlanmıştır.

Tanımlar

MADDE 4 – (1) Bu Yönetmelikte ifade edilen;

  1. Belediye: Arnavutköy Belediyesini,
  2. Başkan: Arnavutköy Belediye Başkanını,
  3. Belediye Meclisi: Arnavutköy Belediye Meclisini,
  4. Başkan Yardımcısı: Destek Hizmetleri Müdürlüğü’nün bağlı olduğu ilgili Belediye Başkan Yardımcısını,
  5. Müdürlük: Destek Hizmetleri Müdürlüğünü,
  6. Müdür: Destek Hizmetleri Müdürünü,
  7. Şef: Destek Hizmetleri Müdürlüğünde görevli Şefi
  8. Personel: Destek Hizmetleri Müdürlüğü bünyesinde görevli memur, işçi, sözleşmeli ve diğer personeli ifade eder.

 

 

İKİNCİ BÖLÜM

Teşkilat, Görev, Yetki ve Sorumluluklar

 

  Teşkilat

MADDE 5 – (1) Destek Hizmetleri Müdürlüğü İdari Teşkilatı; müdür, şef, memur, sözleşmeli personel, işçi, geçici işçi ve diğer personelden oluşur.

  1. Birim içi teşkilat yapıları, bir iç düzenleme ile Müdürün teklifi, ilgili Başkan Yardımcısının uygun görüşü ve Başkanın onayı ile oluşur ve yürürlüğe girer.

Müdürlüğün Görevleri

MADDE 6 – (1) Müdürlüğün görevleri şunlardır:

    1. Belediye mülkiyetinde ve kullanım hakkı verilmiş olan hizmet binaları ve hizmet alanları ile buralarda kurulu tüm yapıların bakım ve onarımlarını yapmak veya yaptırmak.
    2. Hizmet binalarında kullanılan jeneratör, otomatik kapı, iklimlendirme sistemleri, otomatik bariyer, UBS, X-rey cihazları vb. tüm makine ve teçhizatın periyodik bakım ve onarımlarını yapmak veya yaptırmak.
    3. Belediye adına her türlü elektrik, su, telefon, doğalgaz, mobil iletişim sistemi (GSM), internet vb. sözleşmeleri yapmak, abone devir işlemlerini yürütmek, fatura işlemlerini takip etmek, zamanında ödenmesini sağlamak,
    4. Belediye personelinin çay, su ve içecek ihtiyaçlarını karşılamak amacıyla çay ocakları açmak ve yönetmek.
    5. Belediyeye sorumluluğundaki tüm hizmet binalarının temizlik hizmetlerini yapmak, yaptırmak, gerekli önlemler almak.
    6. Personel servis ve yemek hizmetlerine yönelik iş ve işlemleri yürütmek.
    7. Belediye mülkiyetinde ve kullanım hakkı verilmiş olan tüm hizmet binaları ve alanlarında güvenlik hizmetlerini sağlamak.
    8. Belediye hizmetlerinin ifası için ihtiyaç duyulan araçları kiralamak.
    9. Belediye hizmetlerinde kullanılan araçların akaryakıt ihtiyaçlarını karşılamak,
    10. Araç havuzunu yönetmek, birimlerin araç taleplerini karşılamak, araçların arıza ve periyodik bakımlarını şefliklerle koordinasyonu sağlayarak yaptırmak.
    11. İlçe sınırlarında ikamet eden vatandaşların veya faaliyet gösteren Dernek, Spor Kulübü, Eğitim Kurumu vb. kurum ve kuruluşların talepleri halinde, araç durumu ve ilgili mevzuat çerçevesinde, hizmetin niteliğine göre araç tahsisi sağlamak.

 

    1. Birimlerin sarf malzeme taleplerini toplamak, satın alma işlemlerinin gerçekleştirilmesini sağlamak, satın alınan sarf malzemelerin ayniyat iş ve işlemlerini yürütmek.
    1. Belediye mülkiyetindeki resmi araçların 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanununun 34’üncü ve 91 inci maddelerine istinaden muayene ve zorunlu trafik sigortalarını yaptırmak.
    2. Üst yönetimce verilen diğer görevleri yerine getirmek.

Müdürün Görevleri

MADDE 7 – (1) Müdürün görevleri şunlardır:

  1. Müdürlüğü temsil etmek,
  2. Müdürlüğün yönetiminde tam yetkili ve sorumlu olmak,
  3. Çalışmaları yazılı ve sözlü emirlerle yürütmek,
  4. Müdürlüğün sevk, idare ve disiplininden sorumlu olmak,
  5. Personel arasında görev dağılımı yapmak,
  6. Müdürlük de çalışan personelin disiplin amiri olarak, her statüdeki personelin başarı ve performans değerlendirmesini yapmak,
  7. Müdürlüğün çalışma usul ve esaslarını mer’i mevzuat çerçevesinde belirlemek.
  8. Müdürlük bünyesindeki şefliklerin iş ve işlemlerini zamanında ve doğru olarak yerine getirilmesini gözetmek ve koordineli bir şekilde çalışmasını sağlamak,
  9. Müdürlük ile diğer birimler arasında koordinasyonu sağlamak,
  10. Müdürlük çalışmalarını idarenin stratejik plan ve yıllık performans programı amaç ve hedeflerine göre planlamak ve yürütülmesini sağlamak,
  11. Müdürlük performans programını, faaliyet raporunu ve bütçesini hazırlamak,
  12. Üst yönetici tarafından kendisine verilen diğer görevleri yerine getirmek,

Müdürün Yetkileri

MADDE 8 – (1) Müdürün yetkileri şunlardır;

  1. Müdürlüğün görevlerine ilişkin karar verme, tedbir alma ve uygulatma yetkisi,
  2. Müdürlüğün görevlerinin yürütülmesinde ihtiyaç duyulan yeni tedbirlerin ve yetkilerin alınması için Başkan Yardımcısına önerilerde bulunma yetkisi,
  3. Müdürlük ile ilgili yazışmalarda birinci derece imza yetkisi,
  4. Disiplin amiri olarak sorumlu olduğu personele, mevzuatta öngörülen disiplin cezalarını verme yetkisi,
  5. Müdürlüğe bağlı çalışanları denetleme ve karşılaştığı aksaklıkları giderme yetkisi,
  6. Personelin ödüllendirilmesi ve yer değiştirmesi gibi hususlarda, personel işlemleri için bağlı bulunduğu Başkan Yardımcısına öneride bulunmak,
  7. Personelin yıllık izin kullanma dönemlerini tespit etme yetkisi,
  8. Geçici süre görevde bulunamayacağı dönemlerde, müdürlük kadrosuna tayin şartlarını haiz olan personelden birini vekalet etmek üzere belirleme ve Başkan Yardımcısının onayına sunma yetkisi,
  1. Personelin görev dağılımı yapma yetkisi,
  2. Müdürlüğün faaliyet alanına giren konularda ilgili kişi, birim ve kuruluşlarla haberleşme yetkisi,
  3. Üst yönetici tarafından kendisine verilen görevleri yerine getirme yetkisi.

Müdürün Sorumlulukları

MADDE 9 – (1) Müdür görevlerinin yerine getirilmesinden, yetkilerini zamanında ve gereğince kullanmasından üst yöneticiye karşı sorumludur.

Şef

MADDE 10 – (1) Müdürlük bünyesinde yapılan görev dağılımı neticesinde kendilerine verilen görevleri mevzuata uygun olarak yürütür ve yerine getirilmesini sağlar.

(2) Müdüre karşı sorumludur.

 

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

Çeşitli ve Son Hükümler

 

Yönetmelikte Yer Almayan Hususlar

MADDE 10 – (1) Bu Yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde yürürlükteki ilgili mevzuat hükümleri uygulanır.

Yürürlük

MADDE 11 – (1) Bu Yönetmelik, Belediye Meclisi kabulü ve yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

Yürütme

MADDE 12 – (1) Bu Yönetmelik hükümlerini Belediye Başkanı yürütür.

Merhaba.
Ben Dijital Asistanınız Arbey Size Nasıl Yardımcı Olabilirim ?