Arnavutköy Belediyesi

Görev Ve Çalışma Yönetmeliği

T.C. ARNAVUTKÖY BELEDİYESİ

İŞLETME VE İŞTİRAKLER MÜDÜRLÜĞÜ GÖREV VE ÇALIŞMA YÖNETMELİĞİ

 

BİRİNCİ BÖLÜM

Amaç, Kapsam, Hukuki Dayanak ve Tanımlar

Amaç

MADDE - 1 (1) Bu yönetmeliğin amacı; İşletme ve İştirakler Müdürlüğünün teşkilat yapısını, hukuki statüsünü, görev, yetki ve sorumlulukları ile çalışma usul ve esaslarını belirleyerek, hizmetlerin daha etkin ve verimli bir şekilde yürütülmesini sağlamaktır.

Kapsam

MADDE 2- (1) Bu Yönetmelik; İşletme ve İştirakler Müdürlüğünün teşkilat yapısı ve bu yapıda yer alanların görev, yetki ve sorumlulukları ile ilgili esas ve usulleri kapsar.

Hukuki Dayanak

MADDE 3 – (1) Bu Yönetmelik, 5393 sayılı Belediye Kanununun 15/b maddesine ve diğer ilgili mevzuat hükümlerine dayanılarak hazırlanmıştır.

Tanımlar

MADDE 4 – (1) Bu Yönetmelikte ifade edilen;

  1. Belediye: Arnavutköy Belediyesini,
  2. Başkan: Arnavutköy Belediye Başkanını,
  3. Belediye Meclisi: Arnavutköy Belediye Meclisini,
  4. Başkan Yardımcısı: İşletme ve İştirakler Müdürlüğü’nün bağlı olduğu ilgili Belediye Başkan Yardımcısını,
  5. Müdürlük: İşletme ve İştirakler Müdürlüğünü,
  6. Müdür: İşletme ve İştirakler Müdürünü,
  7. Şef: İşletme ve İştirakler Müdürlüğünde görevli Şefi
  8. Personel: İşletme ve İştirakler Müdürlüğü bünyesinde görevli memur, işçi, sözleşmeli ve diğer personeli ifade eder.

 

İKİNCİ BÖLÜM

Teşkilat, Görev, Yetki ve Sorumluluklar

Teşkilat

MADDE 5 – (1) İşletme ve İştirakler Müdürlüğü İdari Teşkilatı; müdür, şef, memur, sözleşmeli personel, işçi, geçici işçi ve diğer personelden oluşur.

  1. Birim içi teşkilat yapıları, bir iç düzenleme ile Müdürün teklifi, ilgili Başkan Yardımcısının uygun görüşü ve Başkanın onayı ile oluşur ve yürürlüğe girer.

Müdürlüğün Görevleri

MADDE 6 – (1) Müdürlüğün görevleri şunlardır:

    1. Arnavutköy Belediyesi mülkiyeti/uhdesinde olan sosyal tesis, kafe, büfe, mesire alanı, hobi bahçesi, otopark, spor tesisi, plaj vb. ticari her türlü tesisi işletmek veya işletilmesini sağlamak.
    2. İhtiyaç halinde tesis bazında yeni işletmeler ihdas etmek ve işletmek.
    3. İşletmelerde uygulanacak olan ücret tarifelerinin bölgesel bazda ve günün şartlarına göre belirlenmesine yönelik çalışmalar yaparak Belediye Meclisine sunulmasını sağlamak.
    4. Meclis kararı ile belirlenen ücret tarifelerinin uygulamasını sağlamak ve denetlemek.
    5. Başkanlıkça kurulması kararlaştırılan iştiraklerin kuruluş ve işleyişi ile ilgili her türlü iş ve işlemlerini yürütmek.
    6. Belediye ile Belediye iştirakleri arasında koordinasyonu sağlamak.
    7. Üst yönetimce verilen diğer görevleri yerine getirmek.

Müdürün Görevleri

MADDE 7 – (1) Müdürün görevleri şunlardır:

  1. Müdürlüğü temsil etmek,
  2. Müdürlüğün yönetiminde tam yetkili ve sorumlu olmak,
  3. Çalışmaları yazılı ve sözlü emirlerle yürütmek,
  4. Müdürlüğün sevk, idare ve disiplininden sorumlu olmak,
  5. Personel arasında görev dağılımı yapmak,
  6. Müdürlük de çalışan personelin disiplin amiri olarak, her statüdeki personelin başarı ve performans değerlendirmesini yapmak,
  7. Müdürlüğün çalışma usul ve esaslarını mer’i mevzuat çerçevesinde belirlemek.

 

  1. Müdürlük bünyesindeki şefliklerin iş ve işlemlerini zamanında ve doğru olarak yerine getirilmesini gözetmek ve koordineli bir şekilde çalışmasını sağlamak,
  2. Müdürlük ile diğer birimler arasında koordinasyonu sağlamak,
  3. Müdürlük çalışmalarını idarenin stratejik plan ve yıllık performans programı amaç ve hedeflerine göre planlamak ve yürütülmesini sağlamak,
  4. Müdürlük performans programını, faaliyet raporunu ve bütçesini hazırlamak,
  5. Üst yönetici tarafından kendisine verilen diğer görevleri yerine getirmek,

Müdürün Yetkileri

MADDE 8 – (1) Müdürün yetkileri şunlardır;

  1. Müdürlüğün görevlerine ilişkin karar verme, tedbir alma ve uygulatma yetkisi,
  2. Müdürlüğün görevlerinin yürütülmesinde ihtiyaç duyulan yeni tedbirlerin ve yetkilerin alınması için Başkan Yardımcısına önerilerde bulunma yetkisi,
  3. Müdürlük ile ilgili yazışmalarda birinci derece imza yetkisi,
  4. Disiplin amiri olarak sorumlu olduğu personele, mevzuatta öngörülen disiplin cezalarını verme yetkisi,
  5. Müdürlüğe bağlı çalışanları denetleme ve karşılaştığı aksaklıkları giderme yetkisi,
  6. Personelin ödüllendirilmesi ve yer değiştirmesi gibi hususlarda, personel işlemleri için bağlı bulunduğu Başkan Yardımcısına öneride bulunmak,
  7. Personelin yıllık izin kullanma dönemlerini tespit etme yetkisi,
  8. Geçici süre görevde bulunamayacağı dönemlerde, müdürlük kadrosuna tayin şartlarını haiz olan personelden birini vekalet etmek üzere belirleme ve Başkan Yardımcısının onayına sunma yetkisi,
  9. Personelin görev dağılımı yapma yetkisi,
  10. Müdürlüğün faaliyet alanına giren konularda ilgili kişi, birim ve kuruluşlarla haberleşme yetkisi,
  11. Üst yönetici tarafından kendisine verilen görevleri yerine getirme yetkisi.

Müdürün Sorumlulukları

MADDE 9 – (1) Müdür görevlerinin yerine getirilmesinden, yetkilerini zamanında ve gereğince kullanmasından üst yöneticiye karşı sorumludur.

Şef

MADDE 10 – (1) Müdürlük bünyesinde yapılan görev dağılımı neticesinde kendilerine verilen görevleri mevzuata uygun olarak yürütür ve yerine getirilmesini sağlar.

(2) Müdüre karşı sorumludur.

 

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

Çeşitli ve Son Hükümler

Yönetmelikte Yer Almayan Hususlar

MADDE 10 – (1) Bu Yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde yürürlükteki ilgili mevzuat hükümleri uygulanır.

Yürürlük

MADDE 11 – (1) Bu Yönetmelik, Belediye Meclisi kabulü ve yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

Yürütme

MADDE 12 – (1) Bu Yönetmelik hükümlerini Belediye Başkanı yürütür.

Merhaba.
Ben Dijital Asistanınız Arbey Size Nasıl Yardımcı Olabilirim ?