Arnavutköy Belediyesi

Görev Tanımları

T.C.

ARNAVUTKÖY BELEDİYE BAŞKANLIĞI 

YAPI KONTROL MÜDÜRLÜĞÜ

GÖREV VE ÇALIŞMA YÖNETMELİĞİ

 

BİRİNCİ BÖLÜM

Amaç, Kapsam, Hukuki Dayanak ve Tanımlar

 

Amaç

MADDE 1- (1) Bu yönetmeliğin amacı Yapı Kontrol Müdürlüğü teşkilat yapısını, hukuki statüsünü, görev, yetki ve sorumluluklarıyla, çalışma, usul ve esaslarını belirleyerek, hizmetlerinin daha etkin ve verimli yürütülmesini sağlamaktır. 

Kapsam

MADDE 2- (1) Bu yönetmelik, Yapı Kontrol Müdürlüğünün; hukuki statüsünü, görev, yetki ve sorumlulukları ile çalışma, usul ve esaslarını kapsar.

Hukuki dayanak

MADDE 3- (1) ) Bu yönetmelik, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu, 5393 sayılı Belediye Kanunu, 22/02/2007 tarih ve 26442 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren Belediye ve Bağlı Kuruluşları İle Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına Dair Yönetmelik, 07/10/2009 tarih ve 27369 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren Belediye ve Bağlı Kuruluşları İle Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına Dair Yönetmelikte Değişiklik Yapılmasına İlişkin Yönetmelik, 12/09/2010 tarih ve 27697 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren Belediye ve Bağlı Kuruluşları İle Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına Dair Yönetmelikte Değişiklik Yapılmasına İlişkin Yönetmelik ve diğer ilgili mevzuat hükümlerine göre hazırlanmıştır.

Tanımlar

MADDE 4- (1) Bu yönetmelikte geçen,

a) Başkan :                                   Arnavutköy Belediye Başkanını,

b) Başkan Yardımcısı :               İlgili Belediye Başkan Yardımcısını,

c) Belediye :                                 Arnavutköy Belediyesini,

ç) Meclis :                                    Arnavutköy Belediye Meclisini,

d) Encümen :                               Arnavutköy Belediye Encümenini,

e) Müdürlük :                               Yapı Kontrol Müdürlüğünü,

f) Müdür :                                     Yapı Kontrol Müdürünü,

g) Şef :                                         Yapı Kontrol Müdürlüğü Şefini,

ğ) Personel :                                Yapı Kontrol Müdürlüğünde çalışan personeli ifade eder.

 

İKİNCİ BÖLÜM

Kuruluş, Teşkilat, Personel Yapısı ve Bağlılık

 

Kuruluş

MADDE 5- (1) Arnavutköy Belediyesi Yapı Kontrol Müdürlüğü, 5393 sayılı Belediye Kanunu’nun 48 inci maddesi ile Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına Dair Yönetmelik gereğince Arnavutköy Belediye Meclisi’nin 06.10.2010 tarih ve 306 sayılı kararı gereğince kurulmuştur.


Teşkilat Yapısı

MADDE 6- (1) Yapı Kontrol Müdürlüğü; üst yönetici olarak Belediye Başkanına veya Başkanın görevlendirdiği ve yetki verdiği Başkan Yardımcısına bağlı olarak çalışmalarını sürdürür.

(2) Arnavutköy Belediyesi Yapı Kontrol Müdürlüğü personel kadro ve unvanları; Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına İlişkin Esaslara göre belirlenmiş teknik ve idari kadro ile hizmetlerin yürütümünde ihtiyaç duyulması halinde gerekli diğer kadrolardan oluşur. 

(3) Müdürlüğün organizasyon şemasındaki yatay ve dikey hiyerarşik yapılanma; müdürün teklifi, ilgili başkan yardımcısının uygun görüşü ve Belediye Başkanının onayıyla oluşur ve yürürlüğe girer.

(4) Belediye Başkanı teşkilat yapısını re’sen değiştirmeye yetkilidir. Müdürlüğün organizasyon şemasında yatay ya da dikey değişim veya dönüşüm; Yapı Kontrol Müdürünün teklifi, başkan yardımcısının uygun görüşü ve Belediye Başkanının onayıyla yürürlüğe girer.  

(5) Yapı Kontrol Müdürü hizmet gereklerine uygun olarak birimlerin yapısı, çalıştırılacak personelin dağılımı ve yapılacak işlerle ilgili düzenlemeleri ve işlemleri ilgili mevzuat çerçevesinde yerine getirir. 

(6) Müdürlük görev, yetki ve sorumluluk alanına giren konulara göre Yapı Kontrol Şefliği ve bu şefliğe bağlı olarak çalışan alt birimlerden oluşur. Alt birimler Müdürlüğün görev alanına giren Yapı Denetim Birimi, Kaçak Yapı Kontrol Birimi, Teknik İşler Birimi ve İdari İşler Biriminden müteşekkildir. İhtiyaç duyulması halinde farklı birim ya da bürolar kurulabileceği gibi yine ihtiyaca göre mevcut birim ya da bürolar ayrı ayrı veya birleştirilerek yapılandırılabilir. 

Personel Yapısı

MADDE 7- (1) Yapı kontrol hizmetlerinde, Arnavutköy Belediyesi norm kadro standartlarına uygun sayıda memur, işçi, sözleşmeli personel ile alternatif hizmet yöntemleri ile istihdam edilen personel görev yapar.

Bağlılık 

MADDE 8 - (1) Yapı Kontrol Müdürlüğü, Belediye Başkanına veya görevlendireceği Başkan Yardımcısına bağlıdır. Başkan, bu görevi bizzat veya görevlendireceği kişi eliyle yürütür.

 

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

Görev, Yetki ve Sorumluluklar

 

Müdürlüğün Görev, Yetki ve Sorumlulukları 

MADDE 9– (1) Müdürlüğün görev, yetki ve sorumlulukları aşağıdaki gibidir:

1) Yapı ruhsatı alınmasından itibaren ilgili mevzuat hükümlerine göre inşaatların ruhsat ve eklerine uygun olarak yapılıp yapılmadığını denetlemek.

2) 3194 sayılı İmar Kanunu’nun ilgili maddeleri ile 4708 sayılı Yapı Denetim Kanununa bağlı yönetmelik, genelge ve yönerge gereklerini yerine getirmek. 

3) Yapı denetim firmaları tarafından hazırlanan iş yeri teslim tutanaklarını onaylamak.

4) İnşaatların gerekli tetkik ve kontrollerini yaparak temel, temel üstü, kat ve çatı vizelerini gerçekleştirmek.

5) Yapı denetim firmalarının inşaata ait hakedişlerini kontrol etmek ve ödenmesi için ilgili müdürlüğe göndermek.

6) Yapı denetim tarafından düzenlenen seviye tespit tutanaklarını onaylamak.

7) Yapı ruhsatı ve eklerine uygun olarak tamamlanmış inşaatlar için iş bitirme ve yapı kullanma izin belgesi düzenlemek.

8) Yapı ruhsat süresi içerisinde 3194 sayılı İmar Kanunu ve 4708 sayılı Yapı Denetim Kanuna göre ruhsat ve eklerine aykırı yapılan yapıları tespit ederek gerekli yasal işlemleri başlatmak.

9) Yapı denetimi Müdürlüğümüzce yapılan, belediye sınırları veya mücavir alan içerisinde gerçek kişiler veya tüzel kişilerin talebi üzerine iş deneyim ve iş durum belgesi düzenlemek.

10) Asansör Uygulama Projesini incelemek ve uygunluğuna göre onaylamak.

11) Ruhsat ve eklerine uygun yapılardaki asansörleri işletmeye açmak için Asansör Tescil Belgesi düzenlemek.

12) Asansör mühürleme ve mühür açma işlemlerinin yapılması için ilgili müdürlük ile yazışmalar yapmak. 

13) Mühürlenen ve mühür açma işlemi yapılan asansörlerin tutanaklarını ilgili muayene kuruluşuna bildirmek.

14) Zabıta Müdürlüğü tarafından görevlendirilen Zabıta Personeli ile beraber ruhsatsız ve ruhsat eklerine aykırı yapılaşmalarda etkin mücadelede bulunmak, Belediye sınırları içerisindeki 3194 sayılı İmar Kanunu’na tabii inşaat faaliyetlerinin mer’i mevzuata uygunluğunu denetlemek.

15) Ruhsatsız ve ruhsat veya eklerine aykırı olarak yapılan yapılarla ilgili parsel maliklerine yapı tatil tutanağı tanzim etmek, yasal süresi içerisinde ruhsat ve eklerine uygun hale getirmeyenler hakkında 3194 sayılı İmar Kanunu’nun 32. ve 42. maddelerinin uygulanması için yapı tatil tutanağı ve eklerini Belediye Encümenine sevk etmek.

16) Ruhsatsız ve ruhsat veya eklerine aykırı olarak yapılan yapının imar mevzuatına aykırı olduğuna dair bilgiyi en geç yedi gün içerisinde ilgili tapu dairesine bildirmek.

17) Ruhsatsız ve ruhsat veya eklerine aykırı olarak yapılan yapıya tanzim edilen yapı tatil tutanağının bir nüshasını en geç yedi gün içerisinde Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğüne göndermek.

18) Ruhsatsız ve ruhsat veya eklerine aykırı olarak yapı yapanlar hakkında TCK 184. Maddesi gereği Savcılığa suç duyurusunda bulunmak.

19) Ruhsatsız ve ruhsat veya eklerine aykırı olarak yapılan yapılara tanzim edilen yapı tatil tutanaklarını 5510 Sayılı Kanun gereği Sosyal Güvenlik Kurumuna bildirmek.

20) 3194 sayılı İmar Kanunu’nun 32 inci maddesi gereği yıkım emri çıkarılan yapılar hakkında gerekli bilgi ve belgeleri Zabıta Müdürlüğü Yıkım Koordinasyon Amirliği’ne göndermek.

21) Yıkılacak derecede tehlikeli binalar ve metruk haldeki binalarla ilgili gerekli yasal işlemleri yapmak, yıkım için gerekli bilgi ve belgeleri Zabıta Müdürlüğü Yıkım Koordinasyon Amirliği’ne göndermek.

22) 775 sayılı Gecekondu Kanunu’nun 18 inci maddesi gereği tapusuz bölgelerde tespit edilen kaçak yapıları Zabıta Müdürlüğü’ne usulünce bildirmek.

23) Ruhsata tabi olmayan basit onarım izni verme işlemlerinin yapılmasını, kontrol ve takip ederek sonuçlandırılmasını sağlamak. 

24) Özel hukuk gerçek ve tüzel kişilerine ait binaların ve yapıların çevresinde bulunan tehlikeli duvar ve örgülerin tehlikesinin giderilmesi için yapı sahibine tebligat yapmak, verilen süre içerisinde düzeltmeyenler hakkında işlem yapılmak üzere Fen İşleri Müdürlüğü’ne bildirmek.

25) Doğal afet durumlarında Belediye tarafından kurulacak ekibe teknik destek vermek.

26) Kamulaştırma öncesi Emlak ve İstimlak Müdürlüğünün gönderdiği bina adres ve toplam inşaat alanı bilgilerine istinaden bina enkaz bedeli hesabı yapar.

27) Kamu kuruluşları, mahkeme, SSK, İcra Dairesinden gelen taleplere cevap vermek.

28) Yapı Kayıt Belgelerini incelemek, idari para cezalarının ve yıkım kararlarının iptali için yapı kayıt belgesi ve eklerini Belediye Encümenine sevk etmek.

29) Gerektiğinde Belediyenin diğer birimleriyle, resmi kurum ve kuruluşlarla, ilgili meslek odalarıyla yazışmalar yapmak.

30) Yapı Denetim Sistemi üzerinden yapı denetim firmalarının ilgili mevzuat doğrultusunda her türlü işlemlerinin takibini yapmak. 

31) Yıkılacak yapılara Yıkım Ruhsatı, yıkılan yapılara Yanan Yıkılan Yapı Formu düzenlemek.

32) Kat irtifak işlemlerini yapmak ve onaylamak. 

33) Kat mülkiyet işlemleri için vaziyet planı ve bağımsız bölüm onayı yapmak. 

34) Afet riski altındaki alanların dönüştürülmesi işlemlerini kontrol etmek, onaylamak, yazışmalarını ve tebligatlarını yapmak.

35) Kentsel dönüşüm alanında bulunan bina sahiplerinin kira yardımına ve Kentsel dönüşüme ilişkin bilgilerinin ARAAD (Afet Riski Altındaki Alanların Dönüşümü) tabanına girişini yapmak. 

36) Sözlü ve yazılı iletişim yoluyla gelen şikâyetleri değerlendirmek, sonuçlandırmak ve şikâyet sahibini bilgilendirmek.

37) Müdürlüğe gelen yazı ve dilekçeleri hizmet süresi içerisinde cevaplamak.

38) Belediye stratejik planı, yıllık performans programı, yatırım programı ve bütçesine göre gerekli çalışmaların yürütümünü sağlamak. 

39) Müdürlüğün sunduğu hizmetlere ilişin ücret tarife tekliflerini hazırlamak.

40) Müdürlüğün yürüttüğü hizmetlere istinaden tahsil ettiği harç ve ücretlerinin tahakkuk işlemlerini yapmak.

 

Yapı Kontrol Müdürünün Görev, Yetki ve Sorumlulukları

MADDE 10 – (1) Yapı Kontrol Müdürünün görev, yetki ve sorumlulukları aşağıdaki gibidir:  

1) Müdür, Başkanlık bünyesinde yapılan görev dağılımı çerçevesinde kanun, kanun hükmünde kararname, Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi, tüzük, yönetmelik, Başkanlık genelgesi ve bildirileri çerçevesinde, üst amirlerinin emirleri doğrultusunda işlerin mevzuata uygun, gecikmesiz ve eksiksiz olarak yürütülmesinde Başkanlık Makamına karşı tam yetkili ve sorumludur.

2) Yapı Kontrol Müdürlüğünü Başkanlık Makamına karşı temsil eder.

3) Müdürlüğün yönetiminde tam yetkili ve sorumlu kişidir.

4) Müdürlük ile ilgili yazışmalarda birinci derece imza yetkisine sahiptir.

5) Çalışmaları yasal olmak kaydıyla yazılı ve sözlü emirlerle yürütür.

6) Müdürlüğün sevk, idare ve disiplininden sorumludur.

7) Müdürlüğün harcama yetkilisi, tahakkuk amiri ve Müdürlükte çalışan personelin birinci sicil ve disiplin amiridir.

8) Disiplin amiri olarak personeline, mevzuatta öngörülen disiplin cezalarını verir.

9) Müdürlük emrinde görev yapan personele, ilgili yönetmelik çerçevesinde sicil raporu düzenler, ödül ve takdirname, yer değiştirme gibi personel işlemleri için bağlı bulunduğu Başkan yardımcısı ile Başkanlık Makamına önerilerde bulunur.

10) Personelin başarı ve performans değerlendirmesini yapar.

11) Müdürlüğün çalışma usul ve esaslarını belirleyip, programlayarak, çalışmaların bu programlar doğrultusunda yürütülmesini sağlar.

12) Personeli arasında yazılı görev dağılımını yapar.

13) Müdürlük bünyesinde görev yapan birimlerin tüm iş ve işlemlerinin zamanında ve doğru olarak yerine getirilmesini sağlar.

14) Yapı Kontrol Müdürlüğü ile diğer müdürlükler arasında koordinasyonu sağlar.

15) Müdürlüğün işlevlerinin yürütülmesinde ihtiyaç duyulan yeni tedbirlerin ve yetkilerin alınması için Başkanlık Makamına önerilerde bulunur.

16) Müdürlüğün işlevlerine ilişkin görevlerin, Başkanlık Makamınca uygun görülen programlar gereğince yürütülmesi için karar verir, tedbirler alır ve uygulatır.

17) Müdürlüğüne bağlı kadro görevlerinin yerine getirilmesinde süreli ve ani denetlemeler yapar, rastlayacağı aksaklıkları giderir.

18) Sorumlu olduğu tüm personelin yıllık izin kullanış zamanlarını tespit eder.

19) Müdürlüğünün faaliyet alanına giren konularda ilgili kişi, birim ve kuruluşlarla haberleşir.

20) Üst makamlarca verilecek benzeri nitelikteki diğer görevleri yerine getirir.

21) Müdür; 657 ve 5393 sayılı Kanun ile diğer belediye mevzuatının, kendisine yüklediği görev ve yetkilerin yerinde ve zamanında kullanılmasından sorumludur.

 

Yapı Kontrol Şefinin Görev, Yetki ve Sorumlulukları

MADDE 11- (1) Yapı Kontrol Şefinin görev, yetki ve sorumlulukları aşağıdaki gibidir:

1) Şef, Müdürlük bünyesinde yapılan görev dağılımı çerçevesinde kanunlar, Cumhurbaşkanlığı Kararnameleri, yönetmelikler, Başkanlık genelge ve bildirileri çerçevesinde, üst amirlerinin emirleri doğrultusunda işlerin mevzuata uygun, gecikmesiz ve eksiksiz olarak yürütülmesinde Müdürlük Makamına karşı tam yetkili ve sorumlu kişidir. 

2) Bürolarda çalışan personelin devamlılığını, düzenini sağlamaya yönelik disiplin ve denetleme süreçlerini yürütmek, 

3) Yazışmaları takip etmek, havale edilen evrakların yasal sürelerinin takibini sağlamak ve gerekli tenkitleri yerine getirmek,

4) Müdürlüğün işlevlerine ilişkin görevlerin Müdüriyet ve Başkanlık Makamınca uygun görülen programlar gereğince yürütülmesini sağlamak,

5) Müdürlüğün işlevlerinin yürütülmesinde ihtiyaç duyulan yeni tedbirlerin ve yetkilerin alınması için Müdüriyet Makamına önerilerde bulunmak, 

6) Kendisine bağlı personeli mevzuat ve üstlerin talimatları doğrultusunda sevk ve idare etmek, 

7) Müdür tarafından verilen diğer görevleri ifa etmek,

8) Evrakların usulüne uygun havale edilmesi, takibinin yapılması ve gerektiğinde ilgiliye bilgi verilmesini sağlamak, 

9) İvedi ve günlü evrakların zamanında yetkili kişi ya da kurumlara ulaşmasını sağlamak,

10) Büronun iş ve işlemlerinin usulüne uygun olarak tam ve zamanında yapılmasını sağlamak, 

11) Evrakların dosyalanarak arşivlenmesi işlemlerini takip etmek,

12) Büro ile üst amirleri arasındaki koordinasyon ve iletişimi sağlamak,

13) Müdürlüğün aylık faaliyetinin hazırlanmasını sağlamak,

14) Yetkilerin zamanında ve gereğince kullanılmasından müdüre karşı sorumlu olmak,

15) Kendine verilen işleri, ilgili mevzuata uygun olarak yürütüp, süresinde bitirilmesini sağlamak, 

16) Resmi kurum ve kuruluşlar ile belediyenin müdürlükleri arasında iletişim ve koordinasyonu sağlamak üzere resmi yazışmalara müdürden önce paraf ya da imza atmak, 

17) Uygulamada eksiklik ve aksaklıkları giderici tedbirler alarak uygulama birliğini sağlamak ve personel arasındaki görüş farklılığından doğan anlaşmazlıkları mevzuat ve üstlerinin çizdiği sınırlara uygun gidermek.


Yapı Denetim Biriminin Görev, Yetki ve Sorumlulukları

MADDE 12- (1) Yapı Denetim Biriminin görev, yetki ve sorumlulukları aşağıdaki gibidir:

1) Yapı ruhsatı alınmasından itibaren ilgili mevzuat hükümlerine göre inşaatların ruhsat ve eklerine uygun olarak yapılıp yapılmadığını denetler,

2) 3194 sayılı İmar Kanunu’nun ilgili maddeleri ile 4708 sayılı Yapı Denetim Kanununa bağlı yönetmelik, genelge ve yönerge gereklerini yapar,

3) Gerektiğinde Belediyenin diğer birimleriyle, resmi kurum ve kuruluşlarla, ilgili meslek odalarıyla yazışmaları yapar,

4) Yapı denetim firmaları tarafından hazırlanan iş yeri teslim tutanaklarını onaylar,

5) İnşaatların gerekli tetkik ve kontrollerini yaparak temel, temelüstü, kat ve çatı vizelerini yapar,

6) Yapı denetim firmalarının inşaata ait hakedişlerini kontrol eder ve ödenmesi için gerekli işlemleri yapar,

7) Yapı denetim tarafından düzenlenen seviye tespit tutanaklarını onaylar,

8) Yapı ruhsatı ve eklerine uygun olarak tamamlanmış inşaatlar için iş bitirme ve yapı kullanma izin belgesi düzenler,

9) Sözlü ve yazılı şikâyet dilekçelerini inceler, süresi içinde çözüme kavuşturur ve sonucundan şikâyet sahibini bilgilendirir,

10) Yapı ruhsat süresi içerisinde 3194 sayılı İmar Kanunu ve 4708 sayılı Yapı Denetim Kanuna göre ruhsat ve eklerine aykırı yapılan yapıları tespit ederek gerekli yasal işlemleri başlatır,

11) Asansör Uygulama Projesini inceler ve onaylar,

12) Ruhsat ve eklerine uygun yapılardaki asansörleri işletmeye açmak için Asansör Tescil Belgesi düzenler,

13) Asansör mühürleme ve mühür açma işlemlerinin yapılması için Zabıta Müdürlüğüne üst yazı yazar,

14) Mühürlenen ve mühür açma işlemi yapılan asansörlerin tutanaklarını belediyenin protokol yapmış olduğu A Tipi muayene kuruluşuna bildirir,

15) Yapı denetimi Müdürlüğümüzce yapılan, belediye sınırları içerisinde gerçek kişiler veya tüzel kişilerin talebi üzerine iş deneyim ve iş durum belgesi düzenler,

16) Müdürlüğün yürüttüğü hizmetlere istinaden tahsil ettiği harç ve ücretlerinin tahakkuk işlemlerini yapar,

17) Birime gelen yazı ve dilekçeleri hizmet süresi içerisinde cevaplar.

 

Kaçak Yapı Kontrol Biriminin Görev, Yetki ve Sorumlulukları

MADDE 13- (1) Kaçak Yapı Kontrol Biriminin görev, yetki ve sorumlulukları aşağıdaki gibidir: 

1) Zabıta Müdürlüğü tarafından görevlendirilen Zabıta Personeli ile beraber ruhsatsız ve ruhsat eklerine aykırı yapılaşmalarda etkin mücadelelerde bulunur; Belediye sınırları içerisindeki 3194 sayılı İmar Kanunu’na tabii inşaat faaliyetlerinin mer’i mevzuata uygunluğunu denetler,

2) Ruhsatsız ve ruhsat veya eklerine aykırı olarak yapılan yapılarla ilgili parsel maliklerine yapı tatil tutanağı tanzim etmek, yasal süresi içerisinde ruhsat ve eklerine uygun hale getirmeyenler hakkında 3194 sayılı İmar Kanunu’nun 32. ve 42. maddelerinin uygulanması için yapı tatil tutanağı ve eklerini Belediye Encümenine sevk eder,

3) Ruhsatsız ve ruhsat veya eklerine aykırı olarak yapılan yapının imar mevzuatına aykırı olduğuna dair bilgiyi en geç yedi gün içerisinde ilgili tapu dairesine bildirir,

4) Ruhsatsız ve ruhsat veya eklerine aykırı olarak yapılan yapıya tanzim edilen yapı tatil tutanağının bir nüshasını en geç yedi gün içerisinde Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğüne gönderir,

5) Ruhsatsız ve ruhsat veya eklerine aykırı olarak yapı yapanlar hakkında TCK 184. Maddesi gereği Savcılığa suç duyurusunda bulunur,

6) Ruhsatsız ve ruhsat veya eklerine aykırı olarak yapılan yapılara tanzim edilen yapı tatil tutanaklarını 5510 Sayılı Kanun gereği Sosyal Güvenlik Kurumuna bildirir,

7) 3194 sayılı İmar Kanunu’nun 32 inci maddesi gereği yıkım emri çıkarılan yapılar hakkında gerekli bilgi ve belgeleri Zabıta Müdürlüğü Yıkım Koordinasyon Amirliği’ne gönderir,

8) Yıkılacak derecede tehlikeli binalar ve metruk haldeki binalarla ilgili gerekli yasal işlemleri yapar, yıkım için gerekli bilgi ve belgeleri Zabıta Müdürlüğü Yıkım Koordinasyon Amirliği’ne gönderir,

9) Ruhsata tabi olmayan basit onarım izni verme işlemlerinin yapılmasını, kontrol ve takip ederek sonuçlandırılmasını sağlar,

10) Doğal afet durumlarında Belediye tarafından kurulacak ekibe teknik destek verir,

11) Birime gelen yazı ve dilekçeleri süresi içerisinde cevaplar,

12) Gerektiğinde Belediyenin diğer birimleriyle, resmi kurum ve kuruluşlarla, ilgili meslek odalarıyla yazışmaları yapar,

13) Sözlü ve yazılı şikâyet dilekçelerini inceler, süresi içinde çözüme kavuşturur ve sonucundan şikâyet sahibini bilgilendirir,

14) 775 sayılı Gecekondu Kanunu’nun 18 inci maddesi gereği tapusuz bölgelerde tespit edilen kaçak yapıları Zabıta Müdürlüğü’ne usulünce bildirir,

15) Kamulaştırma öncesi Emlak ve İstimlak Müdürlüğünün gönderdiği bina adres ve toplam inşaat alanı bilgilerine istinaden bina enkaz bedeli hesabı yapar,

16) Özel hukuk gerçek ve tüzel kişilerine ait binaların ve yapıların çevresinde bulunan tehlikeli duvar ve örgülerin tehlikesinin giderilmesi için yapı sahibine tebligat yapar, verilen süre içerisinde düzeltmeyenler hakkında işlem yapılmak üzere Fen İşleri Müdürlüğü’ne bildirir.


Teknik İşler Biriminin Görev, Yetki ve Sorumlulukları

MADDE 14- (1) Teknik İşler Biriminin görev, yetki ve sorumlulukları aşağıdaki gibidir:

1) Stratejik plana, yıllık performans programına, yatırım programına ve müdürlük bütçesine uygun olarak çalışmalarını yürütür,

2) Belediyenin orta ve uzun vadeli stratejilerini ve politikalarını belirler, amaçlarını oluşturur üzere gerekli çalışmaları yapar,

3) Müdürlüğün kredi ve avans işlemlerini yürütür,

4) Müdürlüğün aylık ve yıllık faaliyet raporunu hazırlar,

5) Müdürlük tarafından gerçekleştirilen faaliyetlerim öncesi ve sonrasında kurumun internet sayfası, sosyal medya ve kurum içi portalda duyurulması için Basın Yayın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü ile koordinasyon sağlar,

6) 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu kapsamında; müdürlüğün ihtiyacı olan her türlü mal alımı, hizmet alımı ile yapım işlerinin hakedişlerini düzenler, kabullerini yaparak sonuçlandırır,

7) Müdürlüğe gelen yazı ve dilekçeleri süresi içerisinde cevaplar,

8) Müdürlüğün verdiği belge ve hizmetlerden dolayı ücret tarifesi hazırlayıp teklifte bulunur,

9) Gerektiğinde Belediyenin diğer birimleriyle, resmi kurum ve kuruluşlarla, ilgili meslek odalarıyla, ihale sürecindeki ilgililerle yazışmaları yapar,

10) Yapı Kayıt Belgelerini inceler, idari para cezalarının ve yıkım kararlarının iptali için yapı kayıt belgesi ve eklerini Belediye Encümenine sevk eder,

11) Yapı Denetim Sistemi üzerinden yapı denetim firmalarının ilgili mevzuat doğrultusunda her türlü işlemlerinin takibini ve onayını yapar,

12) Mekânsal Adres Kayıt Sistemi üzerinden yapı kullanma izin belgelerini yazar ve onayını yapar,

13) Kamu kuruluşları, mahkeme, SSK, İcra Dairesinden gelen taleplere cevap verir,

14) Yıkılacak yapılara Yıkım Ruhsatı düzenler,

15) Yıkılan yapılara Yanan Yıkılan Yapı Formu düzenler,

16) Kat irtifak işlemlerini yapar ve onaylar,

17) Kat mülkiyet işlemleri için vaziyet planı ve bağımsız bölüm onayı yapar,

18) Afet riski altındaki alanların dönüştürülmesi işlemlerini kontrol eder, onaylar, yazışmalarını ve tebligatlarını yapar,

19) Kentsel dönüşüm alanında bulunan bina sahiplerinin kira yardımına ve Kentsel dönüşüme ilişkin bilgilerinin ARAAD (Afet Riski Altındaki Alanların Dönüşümü) tabanına girişini yapar,

20) Talep durumunda Müdürlüğe ait evrakların suret tasdikini yapar,

21) Belediye sınırları içerisinde 3194 sayılı İmar Kanuna tabi kaçak, ruhsatsız veya ruhsata aykırı yapılaşma ve metruk yapılar ile alakalı olarak Kaymakamlığa istatistik bilgileri aylık olarak gönderir. 


İdari İşler Biriminin Görev, Yetki ve Sorumlulukları

MADDE 15- (1) İdari İşler Biriminin görev, yetki ve sorumlulukları aşağıdaki gibidir: 

1) Müdürlüğü ilgilendiren konularda vatandaşlardan gelen sorulara cevap ve bilgi verir,

2) Müdürlükçe yapılan işlemlerin kayıtlarının tutulmasını, gerektiğinde bunların arşivlenmesini, korunmasını ve muhafazasını sağlar,

3) Müdürlük demirbaşındaki zimmetli eşyaları koruyarak, bunların her yılbaşı dökümünü ve sayımını yapar,

4) Kat irtifakı onayı için liste beyanlarını, yapı kullanma izin belgelerini ve vb. evrakları kimlik kartı kontrolü yaparak ilgililerine imzalatır,

5) Yapı denetim veya vatandaşlardan gelen eksik evrakları bankoda teslim alarak teknik personele ulaştırır,

6) Teknik personellerce imzalanarak oluşturulan evrakların tasnif işlemini yapar,

7) İşlemi biten dosyaların kaydını tutar, Kurum Arşivine teslimini sağlar,

8) Resmi tebliğleri Müdürlük adına tebellüğ eder,

9) Müdürlükten ayrılan veya görev yeri değişen personelin zimmetinde bulunan iş ve evrakları müşterek bir tutanak ile teslimini sağlar,

10) Müdürlük mührünü muhafaza eder ve gerektiğinde kullanır,

11) Müdürlüğün ihtiyacı olan kırtasiye malzemelerini temin eder,

12) Personel arazi tazminatı için puantaj cetveli hazırlayıp ilgili müdürlüğe gönderir,

13) 696 sayılı Kanun Hükmünde Kararname kapsamında çalışan personel ile kadrolu işçi kadrosunda çalışan personelin puantaj cetvelini hazırlayıp ilgili müdürlüğe gönderir.

 

Personelin Görev, Yetki ve Sorumlulukları

MADDE 16- (1) Personelin görev, yetki ve sorumlulukları aşağıdaki gibidir:

1) Bu yönetmelikte belirtilen iş ve işlemleri mevzuat çerçevesinde, emir ve talimatlar doğrultusunda gereken özen ve sürati göstererek yerine getirir. 

2) Görevlerini yaparken mevzuatın tanımış olduğu tüm yetkileri kullanır.

3) İş ve işlemlerden mevzuatta belirlenmiş amirlerine karşı sorumludur.

4) Amirleri tarafından göreviyle alakalı verilecek diğer görevleri de yerine getirir.

5) Müdürlüğün faaliyet alanına giren görevleri en kısa zamanda ve tam olarak yerine getirir. 

6) Beceri ve mesleki bilgi açısından kendini geliştirir, bu amaçlı etkinliklere katılım gösterir. 

7) Bulunduğu pozisyonun gerektirdiği vasıfları kazanmak için gerekli çabayı ortaya koyar. 

8) İş bölüşümü esasları dâhilinde, eş düzey ve diğer pozisyonlarla koordinasyon içerisinde çalışır. 

9) Verilen işi öngörülen bütçe sınırları içerisinde kalarak en az maliyetle yerine getirir. 

10) Kendisinin verimli ve etkin çalışmasına yardım edecek bütün konularda bilgisini devamlı artırır. 

11) Faaliyeti için amirince talep edilen veya faydalı gördüğü bütün raporları eksiksiz hazırlar. 

12) Verilen direktife uygun iş ve işlemleri gerçekleştirir. 

13) Yaptığı işle ilgili evrak ve bilgileri sürekli kontrol eder. 

14) Tetkik işlerini, göreve gidecekleri yerleri ve yaptıkları, yapacakları işleri gizli tutar. Bu konuda yetkili ve ilgililerden başkasına açıklamada bulunmaz. 

15) Irk, sınıf ve unvan farkı gözetmeden her vatandaşa eşit davranır. 

16) Herhangi bir nedenle görevlerinden ayrılan personel; korumak ve saklamakla görevli evrakı kendisinden sonra göreve başlayan personele devretmedikçe görevinden ayrılamaz. 

17) Müdürlüğü ilgilendiren çeşitli hizmetlerin uyumlu ve düzenle yürütülmesi, personel arasındaki düzenin sağlanması için gerekli gayret ve çabayı gösterir. Olumsuz bir durumda konuyu sıralı amirlerine arz eder.  

18) Belediye hizmetlerinde; hesap verebilirlik ilkesine uygun mevzuata uygun şekilde iş ve işlemlerini yerine getirir. 

19) İş ve görevler ile ilgili belediye tarafından kendisine tahsis edilen her türlü araç, gereç ve malzemeyi kullanırken gerekli özeni gösterir.  

20) Personel; 657 ve 5393 sayılı Kanun ile diğer belediye mevzuatının, kendisine yüklediği görev, yetki ve sorumlulukların süresi içerisinde yerine getirilmesinden mesuldür. 

 

DÖRDÜNCÜ BÖLÜM

Hizmet ve Görevlerin İcrası, İş Birliği ve Koordinasyon

 

Hizmetlerin İcrası

MADDE 17- (1) Yapı Kontrol Müdürlüğündeki hizmetlerin icrası aşağıdaki gibidir:

a) Görevin kabulü: Müdürlüğün tüm personeline verilen belgeler, dosyalar ve tüm işler elektronik ve/veya fiziksel ortamda kaydedilerek ilgilisine verilir.

b) Görevin planlanması: Yapı Kontrol Müdürlüğündeki çalışmalar, müdür ve müdürlük makamının verdiği yetki düzeyinde şef tarafından düzenlenen plan içerisinde yürütülür. 

c) Görevin icrası: Yapı Kontrol Müdürlüğü tüm personeli kendilerine verilen görevleri gereken özen ve süratle yapmak zorundadır.

 

İş Birliği ve Koordinasyon

MADDE 18- (1) Belediye birimleri arasında ve birim içi iş birliği ve koordinasyon aşağıdaki gibidir:

1) Müdürlük dahilinde çalışanlar arasındaki iş birliği ve koordinasyon, Müdür tarafından sağlanır. 

2) Yapı Kontrol Müdürlüğü ile diğer Müdürlükler arasındaki iş birliği ve koordinasyon, Müdür tarafından sağlanır. 

3) Müdürlüğe gelen tüm evraklar toplanıp konularına göre dosyalandıktan sonra müdüre iletilir. 

4) Müdür, evrakları gereği için ilgili personele havalesini yaptırır.

5) Bu yönetmelikte adı geçen görevlilerin ölüm hariç herhangi bir nedenle görevlerinden ayrılmaları durumunda görevleri gereği yanlarında bulunan her türlü dosya, yazı ve belgeler ile zimmeti altında bulunan eşyaları bir çizelgeye bağlı olarak yeni görevliye devir teslimini yapmaları zorunludur. Devir-teslim yapılmadan görevden ayrılma işlemleri yapılmaz. 

6) Çalışanın ölümü halinde, kendisine verilen yazı, belge ve diğer eşyalar birim amirinin hazırlayacağı bir tutanakla yeni görevliye teslim edilir.

 

Diğer Kurum ve Kuruluşlarla Koordinasyon 

MADDE 19- (1) Diğer Kurum ve Kuruluşlarla Koordinasyon aşağıdaki gibidir:

1) Müdürlüğün, Belediye dışı özel ve tüzel kişiler, Valilik, Büyükşehir Belediyesi, Kamu Kurum ve Kuruluşları ve diğer şahıslarla ilgili gerekli görülen yazışmalar; Müdür ve Başkan Yardımcısının parafı Belediye Başkanının imzası veya yetki verdiği Başkan Yardımcısının imzası ile yürütülür.

2) Kamu hizmetlerinin daha etkili, etkin ve verimli yürütülmesi amacıyla Müdürlüğün rutin yazışmaları içerisinde yer alan Sosyal Güvenlik Merkezi, Tapu Müdürlüğü ve Hisar Veraset ve Harçlar Vergi Dairesi Müdürlüğü ile yapılan yazışmalar Müdürün imzası ile yürütülür. 

 

BEŞİNCİ BÖLÜM

Denetim ve Disiplin

 

Müdürlük İçi Denetim

MADDE 20- (1) Müdürlük içi denetim aşağıdaki gibidir:

1) Müdürlük denetimi Müdür tarafından yapılır.

2) Personel en yakın amirinden başlayarak denetime tabi tutulur.

3) Yapı Kontrol Müdürü, Müdürlüğün tüm personelini her zaman veya gerek gördükçe denetlemek ve ilgilileri yönlendirmek yetkisine sahiptir. 

 

Disiplin İşlemleri

MADDE 21- (1) Yapı Kontrol Müdürlüğü çalışan tüm personelle ilgili disiplin işlemlerini 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu ile 4483 sayılı Memurlar ve Diğer Kamu Görevlilerinin Yargılanması Hakkında Kanun hükümlerine ve yürürlükteki ilgili diğer mevzuata uygun olarak yürütür.

 

ALTINCI BÖLÜM

Çeşitli ve Son Hükümler

 

Yönetmelikte Yer Almayan Hususlar 

MADDE 22- (1) Bu yönetmelikte yer almayan hususlarda yürürlükteki ilgili umumi hükümler çerçevesinde hareket edilir. 

Yürürlük

MADDE 23- (1) Bu yönetmelik, Belediye Meclisince kabulü ve kesinleşmesinin ardından yürürlüğe girer.

(2) Bu yönetmeliğin yürürlüğe girmesi ile Arnavutköy Belediye Meclisi’nin 10/02/2011 tarih ve 67 sayılı kararı ile kabul edilen “Yapı Kontrol Müdürlüğü Görev ve Çalışma Yönetmeliği” yürürlükten kalkar.

Yürütme

MADDE 24- (1) Bu yönetmelik hükümlerini, Belediye Başkanı yürütür.

 

Merhaba.
Ben Dijital Asistanınız Arbey Size Nasıl Yardımcı Olabilirim ?