Amaç
Bu Doküman; Bilgi Güvenliğinin ne olduğunu ve Arnavutköy Belediyesi’nin bilgi güvenliğine yaklaşımını anlatan politikayı içerir. Arnavutköy Belediyesi; bilgi kaynaklarını kullanan tüm kullanıcılarına, ilişki içinde olduğu üçüncü taraflara, tedarikçilerine bu politikayı duyuracaktır.
Aynı zamanda Arnavutköy Belediyesi bu politikayla; Bilgi Güvenliği Yönetim Sistemi kurmaktaki amacını, hedeflerini, sistemi nasıl kuracağını, uygulayacağını, izleyeceğini ve raporlayacağını açıklar.
Kapsam
Bu politika; BGYS kapsamı içerisinde kalan tüm sistem ve lokasyonlardaki faaliyetler sırasında uygulanacak Bilgi Güvenliği gereklerini belirler.
Bilgi Güvenliği
Bilgi güvenliği, bilgi ve bilgiyi kaydeden, erişime vasıta olan, depolayan varlıkların tümünün izinsiz veya yetkisiz bir biçimde erişim, kullanım, değiştirilme, ifşa etme, ortadan kaldırılma, el değiştirme ve hasar verilmesini önlemek olarak tanımlanır ve “gizlilik”, “bütünlük” ve “erişilebilirlik” olarak isimlendirilen üç temel unsurdan meydana gelir. Bu üç temel güvenlik unsurundan herhangi biri zarar görürse güvenlik zafiyeti oluşur.
Gizlilik: Bilginin yetkisiz kişilerin eline geçmeme ve yetkisiz erişime karşı korunmasıdır.
Bütünlük: Bilginin yetkisiz kişiler tarafından değiştirilmemesidir.
Erişilebilirlik (kullanılabilirlik): Bilginin yetkili kişilerce ihtiyaç duyulduğunda ulaşılabilir ve kullanılabilir durumda olmasıdır.
BGYS (Bilgi Güvenliği Yönetim Sistemi); kurum kuruluş ve şirketlerin faaliyetleri sürecinde ürettikleri, topladıkları, işledikleri, sakladıkları ve ilettikleri her tür bilginin güvenliğini, bütünlüğünü sağlayan ve gerektiğinde yetkili kişilerin bilgiye kolay hızlı ve doğru biçimde ulaşmasına imkân veren bir sistemdir. Uluslararası ISO/IEC 27001 standardı ile kurallar bütünü haline getirilmiştir.
Arnavutköy Belediyesini doğrudan BGYS kurmaya zorlayan bir yasal düzenleme olmamakla birlikte BGYS Yönetim Komitesi; mevcut olan bazı kanunlar, yönetmelikler, stratejiler, eylem planları vb… gereklilikleri yerine getirmek için sistematik bir şekilde BGYS kurulmasını sağlamıştır.
Bilgi Güvenliği yönetimi için izlenen uluslararası standart TS ISO/IEC 27001:2013’dür.
Yönetimin Taahhüdü
Arnavutköy Belediye Başkanlığı BGYS yyönetimi, bilgi güvenliğine ve bilgi varlıklarına yönelik her türlü riski yönetmek amacıyla;
BGYS nin Amaçları ve Hedefleri
Arnavutköy Belediyesi bünyesinde bir BGYS nin kurulmasıyla, kurum birimlerinin sahip olduğu fiziksel ve dijital ortamda bulunan tüm bilgi varlıklarının güvenliğini sağlamak ve uygun bir biçimde yönetilmesi amaçlanır. Ayrıca onaylanmış bir BGYS sisteminin bulunması, mevzuattan doğan birçok yükümlülüğünün yerine getirilmesine de yardımcı olacaktır.
Bu bağlamda, Bilgi Güvenliği Yönetim Sistemi hedefleri, şu ana maddeler olarak belirlenmiştir;
Risk Yönetimi
Arnavutköy Belediyesi; Bilgi Güvenliği Yönetim Sisteminin amaçlanan çıktılarının sağlanması, istenmeyen etkilerin önlenmesi veya azaltılması için, varlıklarına yönelik bilgi güvenliği risklerini belirler ve analiz eder. Risk yönetiminden çıkan uygunsuzlukların doğru değerlendirilerek bir iyileştirme fırsatına dönüştürülmesi için gerekli faaliyetleri tanımlar ve bu faaliyetleri BGYS süreçleri ile bütünleştirerek planlar ve gerçekleştirilmesini sağlar.
Bilgi Güvenliğinin Çerçevesi
Arnavutköy belediyesinde uygulanacak olan BGYS Kurumun bilgi işlem altyapısını kullanan ve bilgi kaynaklarına erişen herkes için;
Kaynakların temini
Arnavutköy Belediye Başkanlığı; kurumun amacına ve hedeflerine bağlı olarak Bilgi güvenliği gereklerini yerine getirmek ve planladığı hedeflere ulaşmak için gerekli insan, finansal, zaman, altyapı kaynaklarını bağlı bulunduğu mevzuat çerçevesinde tedarik edecektir. BGYS için gerekli kaynakları temin etme süreci BGYS Yönetim Komitesi tarafından yürütülerek kontrol edilecektir.
Roller ve sorumluluklar
Arnavutköy Belediyesi’nde sistemin kurulması, uygulanması, sürdürülmesi, izlenmesi ve sürekli olarak iyileştirilmesi ve işletilmesinin sağlanması için roller ve sorumluluklar belirlenerek, BGYS Yönetim ve Yürütme Komiteleri oluşturulmuştur.
Bu bağlamda, BGYS sürecinde karar ve onay aşamalarını gerçekleştirecek, gerekli işgücü ve bütçeyi sağlayacak olan Yönetim Komitesi; Kurum Başkanı, Başkan Yardımcıları, Yönetim Temsilcisi ve gerekli durumlarda Kurum Müdürlerinden oluşmasına karar verilmiştir. Yönetim komitesi tarafından alınan kararların yürütülmesi, sürdürülmesi, izlenmesi ve bilgi güvenliği konusunda muhtemel risklerin yönetilmesinden sorumlu olan Yürütme Komitesinin de; Yönetim Temsilcisi, BGYS Sorumlusu ve müdürlüklerde belirlenen ekiplerden oluşmasına karar verilmiştir.
Bilgi Güvenliği Yönetim Sisteminin Yürütülmesi ve Kullanıcı Sorumluluğu
Arnavutköy Belediyesi, BGYS yi kurarken ve yönetirken yapması gereken gereklilikleri iş süreçlerine uygun olarak yazılı prosedürler haline getirmiştir.
Bilişim sistemlerine erişim ile ilgili standardın belirlediği Mobil cihaz kullanımı, internet, sistem ve ağ erişimleri ve güvenliği, uzaktan erişim, parola, temiz masa temiz ekran uygulamaları ve kontrolleri, ilgili politika ve prosedürlere göre yapılacaktır.
İş sürekliliği ve Acil Durum Planları, Veri Yedekleme, Virüs ve saldırganlardan korunma, fiziksel ve çevresel güvenlik, sistem temini ve bakım gerekleri, haberleşme ve ağ güvenliği, erişim kontrolleri prosedürleri bu politikayı destekler. Bu alanlarla ilgili işleyiş özel olarak dokümante edilmiş politika ve prosedürlerle tanımlanır.
BGYS’de planlanan hedeflerin izlenmesi, ölçülmesi ve değerlendirilmesi Hedef Takip Listesi üzerinden takip edilmektedir. İç kontroller ise yılda en az bir defa iç tetkik yapmaya yetkin personel tarafından yapılacaktır. Üst Yönetim bilgi Güvenliği Yönetim Sisteminin sürekli uygunluğunu, doğruluğunu ve etkinliğini temin etmek için planlı aralıklarla gözden geçirecektir.
Arnavutköy Belediyesi; tedarikçiler vasıtası ile aldığı hizmetin kesintisiz ve kaliteli olarak sağlanmasını güvence altına almak ve isteklilerine iş yaptırma/ihalelere girme bariyeri koyma hususunda Bilgi Güvenliği/İdare Memnuniyetini bir tercih unsuru olarak görmektedir. Bu hususu kendi çalışanlarına, isteklilerine ve yüklenici/ tedarikçilerine açıkça deklare etmektedir. Bu bağlamda Kurum, tedarikçiler/yüklenicileri ile bu politika çerçevesinde çalışacaktır.
Arnavutköy Belediyesi ISO/IEC 27001 uyumluluğu kapsamında, teknik gerekliliklerin yerine getirilmesinin yanı sıra BGYS organizasyonunda tanımlanan tüm rollerdeki personelin uygun öğrenim, eğitim, beceri ve deneyime sahip olması ve çalışanların görevlerini etkin bir şekilde yerine getirmesinin sağlaması için genel eğitim stratejisi geliştirmiştir. BGYS nin yürütülmesinde ve izlenmesinde görevli personele gerekli eğitimleri aldıracak, son kullanıcı farkındalık eğitimleri düzenleyecektir.
Sürdürülebilir bir BGYS için bütün çalışanların katılım ve farkındalığı önemlidir. Personelin bilgi güvenliği farkındalığını yüksek tutmak için e-posta, SMS mesajları gönderilecek, mümkün olduğu sürece belediye yerleşkelerinde bilgi güvenliğini sağlamayı, ihlal olaylarını bildirmeye teşvik edici afiş, posterler asılacak, broşürler dağıtılacaktır.
Arnavutköy Belediyesi bilgi ve bilgi işleme olanaklarına erişim sağlayabilen tüm personel, Kurumun Bilgi Güvenliği Politikasını ve bu politikada atıf yapılan politika, prosedür ve talimatları bilmekle ve kurum varlıklarını kullanırken belirlenen kurallara uygun hareket etmekle yükümlüdürler. Bu yükümlülük tüm kullanıcılarla (Yönetim kademesi dahil tüm personel, memur, işçi, sözleşmeli, hizmet alımı personeli, tedarikçi firma çalışanı ve üçüncü taraflar) yapılan taahhütname ile güvence altına alınacaktır. Varlıkların kullanımında uyulması gereken kurallar Varlıkların Kabul Edilebilir Kullanımı Politikasında detaylı olarak anlatılmıştır.
Bilgi Güvenliği gereklerinin yerine getirilmediği, politika ve prosedürlerin ihlal edildiği durumlarda disiplin süreci işletilecektir. Güvenlik ihlali gerçekleştirdiği kesinleşen personel için bağlı bulunduğu mevzuat çerçevesinde;
Sürdürülebilirliği sağlamak için bilgi güvenliği ihlalleri kayıt altına alınacak, kayıt altına alınan Bilgi Güvenliği ihlallerine bağlı olarak düzeltici-iyileştirici faaliyet planlanarak takip edilecektir. Bu faaliyetlerle BGYS de sürekli iyileştirme amaçlanır.
Veri sahipleri haklarındaki Belediye nezdindeki veri işleme faaliyetleri ve kayıtlara ilişkin olarak aşağıdaki haklara sahiptir:
• Kişisel verisinin işlenip işlenmediğini öğrenme,
• Kişisel verileri işlenmişse buna ilişkin bilgi talep etme,
• Kişisel verilerin işlenme amacını ve bunların amacına uygun kullanılıp kullanılmadığını öğrenme,
• Yurt içinde veya yurt dışında kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişileri bilme,
• Kişisel verilerin eksik veya yanlış işlenmiş olması hâlinde bunların düzeltilmesini isteme,
• KVKK veya bu politika uyarınca işlenmesi için hukuka uygun bir gerekçe veya dayanak bulunmayan kişisel verilerin silinmesini veya yok edilmesini isteme,
• İsteği üzerine yapılan düzeltme veya silme işlemlerinin, kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme,
• İşlenen verilerin münhasıran otomatik sistemler vasıtasıyla analiz edilmesi suretiyle kişinin kendisi aleyhine bir sonucun ortaya çıkmasına itiraz etme,
• Kişisel verilerin kanuna aykırı olarak işlenmesi sebebiyle zarara uğraması hâlinde zararın giderilmesini talep etme.
Arnavutköy belediyesi KVKK m. 11 uyarınca tarafınızca yapılacak başvuruları ivedilikle, etkin ve kapsamlı bir şekilde değerlendirebilmek ve çözümleyebilmek adına Veri Sahibi Başvuru Formunu iletişim sayfamızda bildirilen Arnavutköy Belediye Başkanlığı adresimize ıslak imzalı olarak iadeli taahhütlü posta ile iletebilir, elden teslim edebilir, noter kanalıyla veya KVKK’da belirtilen başka yöntemlerle ulaştırabilir ya da ilgili formu arnavutkoy@hs01.kep.tr adresine güvenli elektronik imzalı olarak gönderebilirsiniz. Arnavutköy Belediyesi, niteliğine göre, talebinizi mümkün olan en kısa sürede ve her halükarda en geç otuz (30) gün içinde ücretsiz olarak sonuçlandıracaktır. Ancak, başvurunuzun incelenmesi ve sonuçlandırılmasına yönelik olarak gerçekleştirilecek işlemlerin ayrıca bir maliyeti gerektirmesi halinde, Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenen tarifedeki ücretler tarafınıza fatura edilecektir.
Kişisel Verilerin Korunması Politikamızı indirip inceleyebilirsiniz.
Kişisel Verilerin Korunması Kanunu hakkında daha detaylı bilgi almak için KVKK internet sayfasını ziyaret edebileceğinizi hatırlatmak isteriz.
Bu Çerez Politikası, Arnavutköy Belediyesi tarafından yürütülen internet siteleri ile mobil uygulamalar, üçüncü parti programlar veya internet siteleri üzerinden erişilen, kullanılan platformlar (kısaca “Platform” olarak anılacak) için geçerlidir.
Arnavutköy Belediyesi olarak, kullanıcılarımızın hizmetlerimizden güvenli ve eksiksiz şekilde faydalanmalarını sağlamak amacıyla Platformlarımızı kullanan kişilerin gizliliğini korumak için çalışıyoruz. Bu nedenle hizmetlerimizden eksiksiz ve güvenli şekilde faydalanmaları amacıyla ziyaretçilere kişisel içerik göstermek, site içinde analitik faaliyetler gerçekleştirmek ve ziyaretçi kullanım alışkanlıklarını takip etmek amacıyla Çerezler kullanılmaktadır.
İş bu Çerez Politikası “Kişisel Verilerin Korunması Politikasının” ayrılmaz bir parçasıdır. Arnavutköy Belediyesi bu Çerez Politikasını hangi çerezlerin kullanıldığını ve kullanıcıların bu konudaki tercihlerini nasıl yönetebileceğini açıklamak amacıyla hazırlamıştır. Arnavutköy Belediyesi tarafından kişisel verilerinizin işlenmesine ilişkin daha detaylı bilgi için “Arnavutköy Belediyesi Kişisel Verilerin Korunması Politikasının” incelemenizi tavsiye ederiz.
Çerez (Cookie) Nedir?
Çerez (Cookie), internet sitelerinin ziyaretçilerinin bilgisayar veya mobil cihazlarına bıraktıkları küçük boyutlu veri dosyalarına verilen isimdir. İnternet siteleri, kullanıcıların ilk bağlandıklarında oluşturdukları bu veri dosyalarını sonraki bağlanışlarında okuyarak, daha verimli çalışma ve site dili gibi kullanıcı ayarlarını hızlı biçimde yükleme olanaklarına kavuşurlar.
Çerez Türleri Nelerdir?
Çerezler, geçerlilik sürelerine geçici ve kalıcı çerezler olarak ikiye ayrılır. Geçici çerezler, kullanıcıların internet sitesini ziyaretleri sırasında oluşan, bu ziyaret boyunca kullanıcının tercihlerini depolayan ve ziyaret sona erip kullanıcı siteden ayrıldığında otomatik olarak silinen veri dosyalarıdır. Kalıcı çerezler ise, kullanıcı ziyareti sonlanmasına rağmen silinmez ve kullanıcının cihazında bu iş için ayrılmış klasörde geçerlilik süresi bitene kadar yaşamaya devam eder. Bu veri dosyasında depolanan kullanıcı tercihleri, kullanıcının bir sonraki bağlanışında hızlı biçimde bu dosyadan okunarak yüklenir ve kullanıcının daha hızlı ve verimli bir internet sitesi deneyimi alması sağlanır.
Arnavutköy Belediyesi internet siteleri ve mobil uygulamalarında, aşağıda sıralanmış amaçlarla hem geçici hem de kalıcı çerezler kullanılabilmektedir:
• Site güvenlik yönetiminin sağlanması
• Site veya uygulamanın fonksiyonlarının öngörüldüğü şekilde işleyebilmesi
• Site veya uygulamanın performansının izlenmesi ve yüksek seviyede tutulması
• Kullanıcı tercihlerinin hatırlanarak kullanıcıya zaman kazandırılması
• Sitede kullanılan Arnavutköy Belediyesi ve üçüncü taraf reklamlarının etkinliğinin ölçülmesi.
Neden Çerezler Kullanılmaktadır?
Çerezler;
• Platformlarımızın çalışması için gerekli temel fonksiyonları gerçekleştirmek,
• Platformlarımızdaki kullanıcı deneyiminin ve tercihlerinin, sonraki ziyaretlerini, kişiselleştirebilme amacıyla kaydetmek,
• İlginize yönelik ürün ve hizmet tanıtım çalışmaları yapmak,
• Platformlarımızı tercihlerinize göre özelleştirmek,
• Platformlarımızı analiz etmek ve performanslarının artırılabilmesi amaçlarıyla kullanılabilmektedir.
Kullandığımız herhangi bir çerez içerisinde kullanıcıların gizli bilgileri tutulmamaktadır.
Çerezler Zorunlu Mudur?
Bilgisayar veya mobil cihazlardaki internet tarayıcıları, ön tanımlı olarak çerezlere izin vermektedir. Bu çerez ayarları internet sitelerinin bu özelliği kullanıcı deneyimini arttırmak için kullanmalarına olanak verir. Kullanıcılar, cihazlarındaki internet tarayıcılarının tipine göre değişen yöntemlerle, çerez ayarlarını değiştirebilir, çerez kullanımını kısmi veya tamamen engelleyebilir. Çerez kullanım seçiminin değiştirilmesine ait yöntem, tarayıcı tipine bağlı olarak değişmekte olup, ilgili hizmet sağlayıcıdan dilendiği zaman öğrenilebilmektedir.
Arnavutköy Belediyesi’nin kullandığı çerezlerde, tıpkı diğer internet sitelerininkiler gibi kullanıcılarımız tarafından istenildiğinde kısmen veya tamamen engellenebilmektedir. Buna karşın, çerezlerimizden tamamına yakını site veya uygulamanın fonksiyonlarının düzgün çalışması için tasarlanmış oldukları ve bunların engellenmesi bazı fonksiyonların bozulması sonucunu doğurabileceği için tavsiye edilmemektedir.
Performans ve Analiz Çerezleri
Bu çerezler sayesinde sitemizi kullanımınızı ve sitemizin performansını analiz ederek sizlere verdiğimiz hizmetleri daha iyi hale getirebiliyoruz. Örneğin bu çerezler sayesinde ziyaretçilerimizin en çok hangi sayfaları görüntülediğini, sitemizin gerektiği gibi çalışıp çalışmadığını ve olası problemleri tespit edebiliyoruz.
Çerez | Açıklama |
_ga (expiration time: 2 years) |
Ziyaretçinin web sitesini nasıl kullandığı hakkında istatistiksel veriler üretmek için kullanılacak tekil bir id kaydeder. Kullanıcıları ayırt etmek için kullanılır. (arnavutkoy.bel.tr) |
_gat_UA-55588621-2 (ex piration time: 1 day) |
Google Analytics tarafından istek oranını düşürmek için kullanılır. (arnavutkoy.bel.tr) |
_gid (expiration time: 1 day) |
Ziyaretçinin web sitesini nasıl kullandığı hakkında istatistiksel veriler üretmek için kullanılacak tekil bir id kaydeder. (arnavutkoy.bel.tr) |
Çerezleri Nasıl Kontrol Edebilirsiniz?
Tarayıcınızın ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerinizi kişiselleştirme imkanına sahipsiniz.Çerezlere ilişkin tercihlerin, ziyaretçinin Platforma erişim sağladığı her bir cihaz özelinde ayrı ayrı yapılması gerekecektir.
Platform | Link |
Adobe Analytics |
|
AOL |
https://help.aol.com/articles/clear-cookies-on-a-web-browser |
Google Adwords |
|
Google Analytics |
|
Google Chrome |
https://www.google.com/support/chrome/bin/answer.py?hl=en&answer=95647 |
Internet Explorer |
https://support.microsoft.com/en-us/help/17442/windows-internet-explorer-delete-manage-cookies |
MozillaFirefox |
|
Opera |
|
Safari |
Çerezleri dilediğiniz gibi kontrol edebilir veya silebilirsiniz. Cihazınızda hali hazırda mevcut olan çerezleri silebilir ve internet tarayıcınızı çerezleri engelleyebilecek şekilde ayarlayabilirsiniz. Ancak uyarmak isteriz ki, tarayıcınızı çerezleri engelleyecek şekilde ayarlamanız halinde internet sitemizde yer alan bazı hizmetler gerektiği gibi çalışmayabilir. Çerezlere ilişkin tercihlerin, ziyaretçinin Platforma erişim sağladığı her bir cihaz özelinde ayrı ayrı yapılması gerekecektir.
Arnavutköy Belediyesi Çerezleri Gizli Bilgilerimi Depolamakta Mıdır?
Arnavutköy Belediyesi, çerezler aracılığıyla kullanıcılarının gizli bilgilerini saklamamaktadır. Çerezler sadece ziyaret geçmişinizle ilgili bilgileri içerir ve bilgisayarınızda veya mobil cihazınızda depolanmış dosyalara erişmez. Arnavutköy Belediyesi; işbu Çerez Politikasında kullanıcılarına veya internet sitesi ziyaretçilerine bildirmeksizin değişiklik yapma hakkını haizdir.
Amaç ve Tanımlar
Arnavutköy Belediyesi olarak 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu’nda tanımlı veri sorumlusu sıfatıyla işlediğimiz kişisel verilerinizin güvenliğine önem veriyoruz. Bu nedenle sizleri kişisel verilerinizin işlenmesine ilişkin olarak bilgilendirmek isteriz.
Kişisel verileriniz 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu ve ikincil düzenlemelere uygun olarak aşağıda belirtilen amaçlar ve hukuki sebepler çerçevesinde işlenmektedir.
Kişisel Veriler Hangi Amaçla İşlenir
Kurumumuza dilekçe ile veya bizzat başvuruda bulunarak paylaştığınız “Ad-Soyad, TCKN, E-Posta, Telefon, Adres, Nüfus ve Vatandaşlık Bilgileri, Fotoğraf, İstek, Şikâyet, Öneri Detayları" gibi kişisel verileriniz, tarafınızca oluşturulan istek, şikayet, öneri, bilgi edinme talebi kapsamında Arnavutköy Belediyesi tarafından sizinle iletişim kurulması, şikâyet ve önerilerin değerlendirilmesi ve sonuca kavuşturulması amaçlarıyla 6698 sayılı kanunun 5/2-f maddesinde yer alan meşru menfaat hukuki sebebi uyarınca işlenmektedir.
Kişisel Veriler Kimlere Hangi Amaçla Aktarılabilir
Arnavutköy Belediyesi yukarıdaki amaçlar ve hukuki sebepler doğrultusunda işlenen kişisel verilerinizi birlikte faaliyetlerini yürüttüğü Dernek ve Vakıflar(ve/veya işin yerine getirilmesi için paylaşılması gereken üçüncü kişi iş ortaklarıyla) veya Kanunen Yetkili Kamu ve Özel Kurumlardan talep edilmesi durumunda 6698 sayılı kanunun 5/2-ç maddesi uyarınca kişisel verilerinizi paylaşılabilecektir.
Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi ve Hukuki Sebebi
Arnavutköy Belediyesi kişisel verilerinizi dilekçeniz aracılığı ile veya bizzat başvurunuz sırasında beyanınız ile toplamaktadır. Bunun yanı sıra başka yöntemlerle Arnavutköy Belediyesi ile iletişime geçerek açıkladığınız durumlarda da kişisel verileriniz toplanmaktadır.
Kişisel verileriniz 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanun’unun 5/2-ç ve 5/2-f maddelerindeki hukuki sebeplere dayalı olarak yukarıda belirtilen amaç ve hukuki sebepler doğrultusunda işlenecek olup, kanuni süreler boyunca işlenecek ve sınırlı süre muhafaza edilecektir.
Diğer Bilgiler
Veri sahibi olarak Arnavutköy Belediyesi ‘ne başvurarak;
• Kişisel verilerinizin işlenip işlenmediğini öğrenme,
• Kişisel verileriniz işlenmişse buna ilişkin bilgi talep etme,
• Kişisel verilerinizin işlenme amacını ve bunların amacına uygun kullanılıp kullanılmadığını öğrenme,
• Yurt içinde veya yurt dışında kişisel verilerinizin aktarıldığı üçüncü kişileri bilme,
• Kişisel verilerinizin eksik veya yanlış işlenmiş olması hâlinde bunların düzeltilmesini isteme ve bu kapsamda yapılan işlemlerin kişisel verilerinizin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme,
• İşlenmesini gerektiren sebeplerin ortadan kalkması hâlinde kişisel verilerinizin silinmesini veya yok edilmesini isteme ve bu kapsamda yapılan işlemlerin kişisel verilerinizin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme,
• İşlenen verilerinizin münhasıran otomatik sistemler vasıtasıyla analiz edilmesi suretiyle aleyhinize bir sonucun ortaya çıkmasına itiraz etme,
• Kanunu’ un 7. maddesinde yer alan şartlar çerçevesinde kişisel verilerin silinmesini ya da yok edilmesini isteme, yapılan düzeltme, silme ya da yok etme işlemlerinin kişisel verilerin paylaşıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini talep etme,
• Kişisel verilerinizin kanuna aykırı olarak işlenmesi sebebiyle zarara uğramanız hâlinde zararın giderilmesini talep etme haklarına sahipsiniz.
Yukarıda sayılan haklarınıza ilişkin taleplerinizi Veri Sorumlusuna Başvuru Usul ve Esasları Hakkında Tebliğ’de öngörülen başvuru usullerine uygun olarak Arnavutköy Belediyesi’ne iletmeniz durumunda Arnavutköy Belediyesi talebinizi niteliğine göre en kısa sürede ve en geç 30 (otuz) gün içinde ücretsiz olarak sonuçlandıracaktır. Ancak, işlemin ayrıca bir maliyeti gerektirmesi hâlinde, Arnavutköy Belediyesi Kişisel Verileri Koruma Kurulunca belirlenen tarifedeki ücreti talep edebilecektir.
Detaylı bilgi için www.arnavutkoy.bel.tr adresinde bulunan Kişisel Verilerin Korunması Politikamızı inceleyerek öğrenebilirsiniz.
Arnavutköy Belediyesi olarak 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu’nda tanımlı veri sorumlusu sıfatıyla işlediğimiz kişisel verilerinizin güvenliğine önem veriyoruz. Bu nedenle sizleri kişisel verilerinizin işlenmesine ilişkin olarak bilgilendirmek isteriz.
Kişisel verileriniz 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu ve ikincil düzenlemelere uygun olarak aşağıda belirtilen amaçlar ve hukuki sebepler çerçevesinde işlenmektedir: Bu kapsamda " Ad-Soyad, Doğum Tarihi, Telefon, Ses Kaydı, kurumumuzu ziyaretleriniz sırasında hizmet binalarımızda çekilen ve Arnavutköy parklarındaki kameralar vasıtası ile kaydedilen görüntüleriniz " gibi kişisel verileriniz 6698 sayılı kanunun 5/2-f maddesinde yer alan meşru menfaat hukuki sebebi uyarınca, arayan kişiye doğru hitap edilebilmesi, aramanın teyidi ve arama sayısının istatistiksel amaçla tespiti, kurumumuzun bilgi danışma hizmeti temin sürecinin yürütülmesi, doğabilecek uyuşmazlıklarda delil olarak kullanılması ve kamera izlemesiyle bina ve Arnavutköy parklarının güvenliğinin sağlanması amaçlarıyla sınırlı olarak işlemektedir.
Arnavutköy Belediyesikişisel verilerinizi yukarıda belirtilen amaçlar doğrultusunda belediyenin ortak ve iştirakleriyle (ve/veya işin yerine getirilmesi için paylaşılması gereken üçüncü kişi iş ortaklarıyla) veya talep edilmesi halinde ya da gerekmesi halinde Kanunen Yetkili Kamu Kurumlarıyla Kanunun 8. ve 9. maddelerine uygun olarak paylaşılabilir.
Arnavutköy Belediyesi kişisel verilerinizi, yapılan telefon görüşmeleri sırasında ses kaydı tutarak, kurum lokasyonlarını ve Arnavutköy parklarını ziyaretiniz sırasında güvenlik kamera görüntülerini kaydederek toplamaktadır. Bunun yanı sıra başka yöntemlerle Arnavutköy Belediyesi ile iletişime geçerek açıkladığınız durumlarda da kişisel verileriniz toplanmaktadır. Kişisel verileriniz 6698 sayılı Kanun’un 5/2-f maddesinde yer alan hukuki sebeplere dayalı olarak, kanuni zamanaşımı süreleri boyunca işlenecek ve sınırlı süre muhafaza edilecektir.
Yukarıda sayılan haklarınıza ilişkin taleplerinizi Veri Sorumlusuna Başvuru Usul ve Esasları Hakkında Tebliğ’de öngörülen başvuru usullerine uygun olarak Arnavutköy Belediyesi’ne iletmeniz durumunda Arnavutköy Belediyesi talebinizi niteliğine göre en kısa sürede ve en geç 30 (otuz) gün içinde ücretsiz olarak sonuçlandıracaktır. Ancak, işlemin ayrıca bir maliyeti gerektirmesi hâlinde, Arnavutköy Belediyesi Kişisel Verileri Koruma Kurulunca belirlenen tarifedeki ücreti talep edebilecektir.
Detaylı bilgi için www.arnavutkoy.bel.tr adresinde bulunan Kişisel Verilerin Korunması Politikamızı inceleyerek öğrenebilirsiniz
Arnavutköy Belediyesi olarak 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu’nda tanımlı veri sorumlusu sıfatıyla işlediğimiz kişisel verilerinizin güvenliğine önem veriyoruz. Bu nedenle sizleri kişisel verilerinizin işlenmesine ilişkin olarak bilgilendirmek isteriz.
KİŞİSEL VERİLERİNİZİN İŞLENME AMACI VE HUKUKİ SEBEBİ
Kişisel verileriniz 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu ve ikincil düzenlemelere uygun olarak aşağıda belirtilen amaçlar ve hukuki sebepler çerçevesinde işlenmektedir.
www.arnavutkOy.bel.tr adresinde “İLETİŞİM FORMUNU” doldurmanız halinde “Ad-Soyad, E-Posta, Telefon, Mesajınız" gibi kişisel verileriniz, tarafınızca oluşturulan iletişim talebi kapsamında Arnavutköy Belediyesi tarafından sizinle iletişim kurulması, talep, şikâyet ve önerilerin değerlendirilmesi ve sonuca kavuşturulması amaçlarıyla 6698 sayılı kanunun 5/2-f maddesinde yer alan meşru menfaat hukuki sebebi uyarınca işlenmektedir.
KİŞİSEL VERİLERİN AKTARILMASI
Arnavutköy Belediyesi yukarıdaki amaçlar ve hukuki sebepler doğrultusunda işlenen kişisel verilerinizi birlikte faaliyetlerini yürüttüğü Dernek ve Vakıflar (ve/veya işin yerine getirilmesi için paylaşılması gereken üçüncü kişi iş ortaklarıyla) veya Kanunen Yetkili Kamu ve Özel Kurumlardan talep edilmesi durumunda 6698 sayılı kanunun 5/2-ç maddesi uyarınca kişisel verilerinizi paylaşılabilecektir.
KİŞİSEL VERİLERİN TOPLANMA YÖNTEMLERİ
Arnavutköy Belediyesi kişisel verilerinizi ziyaret etmiş olduğunuz web sitesi/İletişim formu aracılığı ile toplamaktadır. Bunun yanı sıra başka yöntemlerle Arnavutköy Belediyesi ile iletişime geçerek açıkladığınız durumlarda da kişisel verileriniz toplanmaktadır.
KİŞİSEL VERİLERİN SAKLANMASI
Kişisel verileriniz 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanun’unun 5/2-ç ve 5/2-f maddelerindeki hukuki sebeplere dayalı olarak yukarıda belirtilen amaç ve hukuki sebepler doğrultusunda işlenecek olup, kanuni süreler boyunca işlenecek ve sınırlı süre muhafaza edilecektir.
KİŞİSEL VERİLERİNİZE İLİŞKİN HAKLARINIZ
Veri sahibi olarak Arnavutköy Belediyesi ‘ne başvurarak;
• Kişisel verilerinizin işlenip işlenmediğini öğrenme,
• Kişisel verileriniz işlenmişse buna ilişkin bilgi talep etme,
• Kişisel verilerinizin işlenme amacını ve bunların amacına uygun kullanılıp kullanılmadığını öğrenme,
• Yurt içinde veya yurt dışında kişisel verilerinizin aktarıldığı üçüncü kişileri bilme,
• Kişisel verilerinizin eksik veya yanlış işlenmiş olması hâlinde bunların düzeltilmesini isteme ve bu kapsamda yapılan işlemlerin kişisel verilerinizin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme,
• İşlenmesini gerektiren sebeplerin ortadan kalkması hâlinde kişisel verilerinizin silinmesini veya yok edilmesini isteme ve bu kapsamda yapılan işlemlerin kişisel verilerinizin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme,
• İşlenen verilerinizin münhasıran otomatik sistemler vasıtasıyla analiz edilmesi suretiyle aleyhinize bir sonucun ortaya çıkmasına itiraz etme,
• Kanunu’ un 7. maddesinde yer alan şartlar çerçevesinde kişisel verilerin silinmesini ya da yok edilmesini isteme, yapılan düzeltme, silme ya da yok etme işlemlerinin kişisel verilerin paylaşıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini talep etme,
• Kişisel verilerinizin kanuna aykırı olarak işlenmesi sebebiyle zarara uğramanız hâlinde zararın giderilmesini talep etme haklarına sahipsiniz.
Yukarıda sayılan haklarınıza ilişkin taleplerinizi Veri Sorumlusuna Başvuru Usul ve Esasları Hakkında Tebliğ’de öngörülen başvuru usullerine uygun olarak Arnavutköy Belediyesi’ne iletmeniz durumunda Arnavutköy Belediyesi talebinizi niteliğine göre en kısa sürede ve en geç 30 (otuz) gün içinde ücretsiz olarak sonuçlandıracaktır. Ancak, işlemin ayrıca bir maliyeti gerektirmesi hâlinde, Arnavutköy Belediyesi Kişisel Verileri Koruma Kurulunca belirlenen tarifedeki ücreti talep edebilecektir.
Detaylı bilgi için www.arnavutkoy.bel.tr adresinde bulunan Kişisel Verilerin Korunması Politikamızı inceleyerek öğrenebilirsiniz.
Arnavutköy Belediyesi tarafından kişisel verilerimin işlenmesi ve aktarılması süreçlerine ilişkin yöntem, amaç ve hukuki sebepler ile sahip olduğum haklar konusunda bilgilendirildim.
Mustafa Candaroğlu, 5 Aralık 1984 tarihinde İstanbul Arnavutköy'de doğdu. İlköğrenimini 1996 yılında Boğazköy İlkokulu'nda tamamladıktan sonra, 1999'da Asfa Ortaokulu'ndan ve 2002'de Sultan Fatih Anadolu Lisesi'nden mezun oldu. Lisans eğitimini 2008 yılında Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi'nde İç Mimarlık alanında tamamladı.
Askerlik hizmetini Kayseri Bölge Jandarma Komutanlığı'nda tamamladıktan sonra, Yüksek Lisans eğitimini İbni Haldun Üniversitesi Eğitim Kurumları İşletmeciliği dalında tamamladı.
Sosyal sorumluluk projelerinde etkin bir rol üstlenen Candaroğlu, çeşitli sivil toplum kuruluşlarında gönüllü olarak görev aldı. Arnavutköy Kastamonulular Dernek Başkan Yardımcılığı, Arnavutköy Spor Kulübü ve Arnavutköy Beşiktaşlılar Derneği Yönetim Kurullarında yer aldı.
Siyasete olan ilgisi genç yaşlarında başlayan Candaroğlu, 2004 yılında Kıbrıs ÜNİAK Yönetim Kurulu'nda görev aldı. 2008 yılında Arnavutköy Belde Gençlik Kollarında siyasete aktif olarak giriş yaptı.
Arnavutköy'ün ilçe statüsü kazanmasıyla birlikte, İlçe Kongrelerinde sırasıyla Ana Kademe İlçe Yedek Yönetim Kurulu Üyeliği (2009), Ana Kademe İlçe Yönetim Kurulu Üyeliği (2011), AR-GE ve Yerel Yönetimlerden sorumlu İlçe Başkan Yardımcılığı (2013) gibi görevlerde bulundu. 2018 ve 2020 yıllarında yapılan kongrelerde İlçe Başkanı seçilen Candaroğlu, 31 Mart 2024 Mahalli İdareler Genel Seçimleri için AK Parti’den Arnavutköy Belediye Başkan Adayı olarak gösterildi.
Arnavutköy'de doğup büyüyen Mustafa Candaroğlu iş hayatında uzun süre aile şirketinde İç Mimar olarak görev aldıktan sonra, 2019 yılında kurucusu olduğu bir eğitim kurumunun Yönetim Kurulu Başkanlığını yaptı. Evli ve 3 çocuk babası olan Candaroğlu, iyi derecede İngilizce bilmektedir.
Değerli hemşehrilerimiz,
Arnavutköy Belediyesi olarak, ilçemizin potansiyelini en üst düzeye çıkarmak, sürdürülebilir bir gelecek inşa etmek ve her bir hemşehrimizin yaşam kalitesini artırmak için kararlı bir şekilde çalışıyoruz.
Bizler, sadece temel belediyecilik hizmetlerinin sunulmasıyla yetinmeyen, aynı zamanda insan merkezli bir yaklaşımı esas alan bir anlayışla hareket ediyoruz. Sosyal belediyecilik ilkelerine sıkı sıkıya bağlı kalarak, dezavantajlı grupların ihtiyaçlarını gözetiyor, toplumsal dayanışmayı güçlendiriyor ve herkesin yönetime katılımını teşvik ediyoruz.
Arnavutköy'ün gelişimi ve ilerlemesi için sadece bugünü değil, geleceği de göz önünde bulunduruyoruz. Yeni yüzyılın gerektirdiği yenilikçi ve sürdürülebilir çözümlerle, ilçemizi çağın gereksinimlerine uygun hale getiriyoruz. Eğitimden sağlığa, çevre korumasından kültür sanata kadar geniş bir yelpazede hizmet sunarak, her bir hemşehrimizin yaşam kalitesini artırmayı hedefliyoruz.
Bu süreçte, mesai arkadaşlarımızla birlikte büyük bir özveriyle çalışıyor, Arnavutköy'ün her köşesine eşit ve kaliteli hizmet götürmek için gayret ediyoruz. Belediye olarak, sadece sorunlara çözüm üretmekle kalmayıp, aynı zamanda fırsatlar üretiyor, ilçemizin potansiyelini en üst seviyeye çıkarmak istiyoruz.
Arnavutköy'ü sadece bir yerleşim yeri olarak değil, aynı zamanda bir yaşam tarzı olarak görüyoruz. Bu doğrultuda, ilçemizi daha da güzelleştirmek için var gücümüzle çalışacağız.
Sonuç olarak, sizlerin desteği ve katkılarıyla, Arnavutköy'ü yeni yüzyılın parlayan ilçesi haline getirmek için kararlılıkla yola devam edeceğiz. Her birinizin mutluluğu ve refahı için çalışmaya devam edeceğimizi bilmenizi isterim.
Sevgi ve saygılarımla,
Mustafa CANDAROĞLU
Arnavutköy Belediye Başkanı